قدیمی ترین ایرلاین های دنیا

به گزارش بابا آب داد، قدیمی ترین ایرلاین های دنیا

KLM با تاریخ 95 ساله خود قدیمی ترین شرکت هواپیمایی بین المللی است که هنوز تحت نام اصلی خود پرواز می نماید. به نظر شما چند ایرلاین دیگر می توانند همچین ادعایی نمایند؟ در اینجا به معرفی قدیمی ترین ایرلاین های دنیا که هنوز فعالند، می پردازیم.

قدیمی ترین ایرلاین های دنیا

1) KLM

کی ال ام(KLM) شرکت حمل ونقل هوایی سلطنتی هلند است که در سال 1919 تاسیس شد و در سال 1920 کاپیتان جری شو اولین پرواز را در مسیر لندن به آمستردام انجام داد.

گروه کی ال ام که شامل چندین شرکت تابعه است در حال حاضر بیش از 32 هزار فرصت شغلی ایجاد نموده است.

در خصوص ایرلاین KLM بیشتر بخوانید

2) کانتاس

کانتاس(Qantas) در سال 1920 در استرالیا تاسیس شد. اولین پرواز در سال 1922 در استرالیا انجام شد. امروزه کانتاس بیش از 35 هزار پرسنل دارد.

3) چک ایرلاینز

هواپیمایی چک(Czech Airlines) در سال 1923 بنیانگذاری شد و در سال 1995 به چک ایرلاینز تغییر نام داد. امروزه هواپیمایی چک بیش هزار نفر پرسنل دارد.

4) لوفت هانزا

لوفت هانزا(Lufthansa) یکی از قدیمی ترین ایرلاین های دنیا است که در سال 1926 تاسیس شد و اولین پرواز خود را در همان سال از برلین به زوریخ انجام داد. در سال 1953 نام تجاری لوفت هانزا را به دست آورد. لوفت هانزا با 117 هزار پرسنل و شرکت های تابعه فراوان یک ابرقدرت در صنعت هوایی محسوب می گردد.

در خصوص ایرلاین لوفتهانزا بیشتر بخوانید

5) ایبریا

ایبریا(Iberia) در سال 1927 تاسیس شد و اولین پرواز خود را در همان سال از مادرید به بارسلونا انجام داد. ایبریا در سال 2011 با بریتیش ایرویز ادغام شد و هم اکنون دارای 18 هزار پرسنل می باشد.

6) دلتا

خطوط هوایی دلتا(Delta) در سال 1928 شکل گرفت و امروزه 80 هزار نقر پرسنل دارد. دفتر مرکزی آن در آتلانتا واقع شده است. اولین پرواز مسافری دلتا در سال 1929 در مسیر دالاس به مونرو انجام شد. در سال 2010 دلتا با شرکت هواپیمایی شمال غربی ادغام شد و در زمینه سرمایه گذاری مشترک با فرانس ایر، کی ال ام و آلیتالیا شریک شد.

7) ایرفلوت

ایرفلوت(Aeroflot) در سال 1932 در روسیه (سپس اتحاد جماهیر شوروی) تاسیس شد. این شرکت هواپیمایی اولین پرواز خود را در سال 1923 انجام داد. دفتر مرکزی ایرفلوت در مسکو واقع شده است. گروه ایرفلوت بیش از 30 هزار پرسنل دارد.

8) ایرفرانس

ایرفرانس(Air France) در سال 1933 پس از ادغام پنج شرکت هواپیمایی فرانسوی تاسیس شد. دفتر مرکزی ایرفرانس در پاریس واقع شده است. در سال 2004 ایرفرانس به گروه ایرفرانس کی ال ام تبدیل شد و در حال حاضر بیش از 69 هزار نفر پرسنل دارد.

در خصوص هواپیمایی ایرفرانس بیشتر بخوانید

9) امریکن ایرلاینز

هواپیمایی آمریکا(American Airlines) در سال 1934 با امریکن ایرویز تاسیس شد. اولین پرواز آن با هواپیمای دو نفره پستی از شیکاگو به سنت لوییس انجام شد. دفتر مرکزی آن در تگزاس واقع شده که بیش از 80 هزار پرسنل دارد. در سال 2013 امریکن ایرلاینز با گروه US ایرویز ادغام شد و تحت نام گروه هواپیمایی آمریکایی به فعالیت خویش ادامه دادند.

10) ایر لینگاس

شرکت هواپیمایی ایر لینگاس(Aer Lingus) در سال 1936 پایه گذاری شد و یکی از قدیمی ترین ایرلاین های دنیا به شمار می رود. این ایرلاین در آن موقع تنها یک فروند هواپیما داشت؛ هواپیمایی که عقاب نامیده می شد. اولین پرواز با عقاب از دوبلین به بریستول انگلیس بود. دفتر مرکزی آن در دوبلین واقع شده و 4 هزار پرسنل دارد.

منبع: فلای تودی

به "قدیمی ترین ایرلاین های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین ایرلاین های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید