فواید حیرت انگیز نور طبیعی آفتاب بر انسان

به گزارش بابا آب داد، متخصصان توصیه می نمایند افراد به جای استفاده از لامپ های فلورسنت، از نور طبیعی آفتاب بهره بگیرند.

فواید حیرت انگیز نور طبیعی آفتاب بر انسان

به گزارش باشگاه بابا آب داد، نور طبیعی خورشید برترین دوست عکاسان، فروشندگان خانه و برترین امتیاز برای کارکنان یک اداره است. بسیاری از مردم دوست دارند به جای زندگی در محیطی تاریک، در زیر نور گرمابخش خورشید باشند.

در کنار زیبایی یک محیط پرنور، از جنبه علمی نور خورشید فواید بی شماری برای انسان دارد. در این مطلب به مهمترین فواید نور خورشید برای انسان می پردازیم:

فراوری ویتامین D

زمانی که انسان در مقابل نور آفتاب قرار می گیرد، پوست آغاز به فراوری ویتامین D که یکی از ریزمغذی های ضروری بدن است می نماید. ویتامین D مانع از پوکی استخوان شده و خطر بروز بیماری های قلبی، چاقی، و سرطان های مختلف را کاهش می دهد.

جلوگیری از ابتلا به افسردگی های فصلی

برای بسیاری از افراد فصل پاییز به علت کوتاه شدن طول روز و ابری بودن هوا دلگیر است. اختلال افسردگی پاییزی در این فصل بسیار رایج است به طوری که 6 درصد مردم در طول عمر خود آن را تجربه می نمایند. با این حال، نور خورشید می تواند خطر بروز افسردگی های فصلی را کاهش دهد.

بهبود خواب

از آنجایی که سلامت روانی و خواب ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، تعجبی ندارد که نور طبیعی بر هر دو آن ها تاثیر بگذارد. یک مطالعه در سال 2012 بر روی کارکنان یک اداره نشان داد به هر مقدار که این افراد نور بیشتری دریافت می کردند از خواب بهتری در طول شب برخوردار بودند.

کاهش خطر چراغ های فلورسنت

طبیعی است که هر مقدار انسان در معرض نور طبیعی باشد، کمتر از عوارض مصرف لامپ های فلورسنت آسیب می بیند. گرچه لامپ های فلورسنت ایمن تلقی می شوند، اما این لامپ ها می توانند در بعضی افراد باعث پاسخ استرسی شدید گردد. مطالعات نشان داده است استفاده از این لامپ ها خطر بروز میگرن و خستگی چشم را در انسان افزایش می دهد.

توصیه می گردد برای استفاده بهتر از نور طبیعی، پرده ها را در طول روز کنار زده و اجازه دهید نور به وسیله پنجره ها وارد خانه گردد. بعلاوه از رنگ های روشن در محیط خانه بهره ببرید تا بتواند نور را بیشتر انعکاس دهد.

در صورتی که امکان ورود نور به مقدار کافی به منزل وجود ندارد، فعالیت های خارج از خانه و در محیط باز خود را افزایش دهید. در بیرون اقدام به ورزش کردن کنید و تفریحات محبت آمیز خود را به طبیعت منتقل کنید.

منبع: فرارو

به "فواید حیرت انگیز نور طبیعی آفتاب بر انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید حیرت انگیز نور طبیعی آفتاب بر انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید