طرح نمایندگان برای ممنوع الخروج کردن دانشجویان در صورت هنجارشکنی در دانشگاه

به گزارش بابا آب داد، فارس نوشت: جمعی از نمایندگان مجلس و کارشناسان طرحی را تدوین نموده اند که در صورت هنجارشکنی دانشجویان در دانشگاه ها و ارتکاب جرائمی همانند ایجاد آشوب و بلوا، تخریب اموال، فحاشی و توهین به مقدسات در دانشگاه هاو هرگونه اقدامی که در روند ماموریت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه اخلال ایجاد کند، ضمن صدور احکام انضباطی، متخلفین را محکوم به پرداخت کل هزینه های تحصیل در آن مقطع آموزشی نمایند.

طرح نمایندگان برای ممنوع الخروج کردن دانشجویان در صورت هنجارشکنی در دانشگاه

از دیگر مجازات های مطرح شده در این طرح ممنوع الخروجی به مدت 10 سال است.

در این طرح پیش بینی شده در صورتی که دانشجویان از اقدامات هنجارشکانه ابراز پشیمانی نمایند، مجازات های فوق تخفیف خواهد یافت و یا در صورت برطرف احتیاج کشور و خدمت رسانی مجازات آن ها بخشیده خواهد شد.

به گفته یکی از طراحان این طرح برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و ایجاد فضای باز تبادل نظر در دانشگاه ها همیشه مورد تاکید مسئولان بوده است که در روز های اخیر هنجارشکنان در دانشگاه علیرغم دعوت تشکل های دانشجویی به حضور در کرسی های آزاد اندیشی و تریبون های آزاد تا به امروز از حضور در این جلسات خودداری نموده اند.

گفتنی است طرح مذکور به امضای تعدادی از نمایندگان مجلس رسیده و در حال حاضر در حال جمع آوری امضاء به وسیله سایر نمایندگان است.

منبع: فرارو

به "طرح نمایندگان برای ممنوع الخروج کردن دانشجویان در صورت هنجارشکنی در دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نمایندگان برای ممنوع الخروج کردن دانشجویان در صورت هنجارشکنی در دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید