سقوط 99 درصدی سود غول نفتی فرانسوی بر اثر کرونا

به گزارش بابا آب داد، پیامد های مالی کرونا بر بخش های مختلف مالی فرانسه اعم از تجارت، صادرات، واردات و تولیدات و غیره بسیار چشمگیر بوده است

سقوط 99 درصدی سود غول نفتی فرانسوی بر اثر کرونا

به گزارش گروه مالی بابا آب داد پیامد های مالی کرونا بر بخش های مختلف مالی فرانسه اعم از تجارت، صادرات، واردات و فراوریات و … بسیار چشمگیر بوده است؛ در تازه ترین خسارات ناشی از شیوع این ویروس، شرکت نفتی توتال اعلام نمود که سود این شرکت در سه ماهه نخست سال 2020، به میزان 99 درصد کاهش یافته است.

به گزارش روزنامه لوفیگاور فرانسه، این غول نفتی فرانسوی اعلام نمود که سود شرکت به 34 میلیون دلار در مقابل 3.1 میلیارد دلار سال گذشته رسیده است.

پاتریک پویانه (Patrick Pouyanné) مدیرعامل شرکت توتال تاکید نمود که متوسط قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در سه ماهه نخست سال میلادی جاری 50.1 دلار بوده در حالی که این رقم در سال گذشته 63.1 دلار بود. قیمت ها حتی بیشتر از این کاهش یافته اند و در زمان حاضر هر بشکه نفت کمتر از 30 دلار ارزش دارد.

برای مقابله با این بحران، گروه توتال برنامه ریزی مالی جدید خود (دست کم یک میلیارد دلار هزینه عملیاتی) و کاهش سرمایه گذاری را اعلام نمود (کمتر از 14 میلیارد دلار در سال 2020 در مقایسه با 18 میلیارد دلار برنامه ریزی شده در ابتدای سال). این اقدام ها بیش از اقدام های پیشین اعلام شده در ماه مارس/ 11 اسفند 98 تا 12 فروردین 99 است.

لوفیگارو نوشت: توتال هم اینک فراوری بین 2.95 تا 3 میلیون بشکه نفت در روز را برای امسال پیش بینی نموده است که در مقایسه با پیش بینی های اولیه دستکم 5 درصد کاهش دارد.

روزنامه لیبراسیون فرانسه دو هفته پیش نوشت: سقوط بی سابقه بهای نفت شرکت های نفتی این کشور را بار دیگر در بحران فرو خواهد برد.

این روزنامه فرانسوی، در پی سقوط بی سابقه بهای نفت نیویورک که با کاهش فزاینده ای به منفی 37.63 دلار در هر بشکه رسید نوشت: شرکت های نفتی در فرانسه دوباره غرق در بحران می شوند.

لیبراسیون اضافه نمود: شرکت های فعال در این بخش که به سختی از شوک نفتی سال 2014 میلادی بهبود یافته اند با وجود نیازی که به بودجه برای انطباق خود با تغییرات آب و هوایی دارند ناچارند با تضعیف این زنجیره، سرمایه گذاری های خود را کاهش دهند.

پس از سال 2014 و در آخرین بحران عظیم نفتی این بخش 10هزار شغل را در فرانسه کاهش داده بود که با وجود توقف شدید تقاضا ناشی از بیماری همه گیر کووید - 19، این ممکن است بدتر هم بگردد.

لیبراسیون نوشت: هنگامی که از متخصصان صنعت نفت و گاز در خصوص تاثیرات ویروس کرونا بر این صنعت سوال می گردد بلافاصله خاطره تاریک ترین لحظات پدیدار می گردد. با این تفاوت که امروز، سقوط بهای نفت ممکن است شمار زیادی از شرکت های معتبر نفتی را به مراتب بیش از آنچه در 6 سال پیش رخ داد غرق کند و در سایه غول نفتی توتال، این بخش شماری از شرکت های فرانسوی بسیار در معرض خطر مانند تکنیپ و والورک را دربر می گیرد.

برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه پیشتر هشدار داده بود که سقوط بهای نفت، اقتصاد جهانی را که با تبعات گسترده شیوع کرونا دست به گریبان است، تهدید می نماید.

کاهش تقاضای شرکت های نفتی

یورونیوز فرانسوی هم نوشت: اپیدمی کرونا تقاضا ها را کند نموده و حساب های سه ماهه شرکت های نفتی فرایند کاهش به خود گرفته است که نتیجه مستقیم افت ناگهانی قیمت نفت به ویژه به دلیل اقدام های قرنطینه است.

در مواجهه با بحران کووید - 19، سود خالص شرکت توتال در سه ماهه نخست سال میلادی جاری 99 درصد کاهش یافته است. سود رپسول 28 درصد کاهش یافت. این رقم برای شرکت بریتیش پترولیوم 67 درصد و غول نفتی آنگلو دویچ انگلیسی 46 درصد است.

با وجود چنین زمینه نامطلوبی، گروه اسپانیایی رپسول می گوید سود سهام یک یورو برای هر سهم این گروه را برای سال 2020 حفظ خواهد نمود.

در مواجهه با کاهش سود 99 درصدی، توتال به دنبال تقویت برنامه ریزی مالی خود است. این غول نفتی فرانسه همچنین قول بی طرفی کربن (انتشار صفر کربن) در سال 2050 را داده است.

66 کشور تعهد داده اند که انتشار دی اکسید کربن خود را تا سال 2050 به صفر برسانند. 66 دولت به همراه 10 منطقه، 102 شهر، 93 شرکت تجاری و 12 سرمایه گذار متعهد شده اند انتشار دی اکسید کربن خود را تا سال 2050 به صفر کاهش دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سقوط 99 درصدی سود غول نفتی فرانسوی بر اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 99 درصدی سود غول نفتی فرانسوی بر اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید