سامانه ای برای توان یابان ساخته شد

به گزارش بابا آب داد به نقل از معاونت علمی و فناوری، افزایش وزن یکی از مسائلی است که بسیار از توان یابان با آن روبرو هستند. این مشکل، فرآیند درمانی این افراد را با مسائل بسیاری روبرو می کند.

سامانه ای برای توان یابان ساخته شد

برای حل این چالش و کمک به بیماران مبتلا به اختلال های حرکتی، سامانه ای طراحی و به تجاری سازی رسیده است که با معلق کردن بخشی از وزن بیمار، کار او را برای حرکت آسان می کند.

محمد لطفی مجری این پروژه فناورانه اعلام کرد: سامانه ای برای افرادی که در راه رفتن مسائل مربوط به عصب یا اسکلت طراحی کردیم که به جای آن که کاردرمان گر یا اعضای خانواده، به شیوه سنتی، زیربغل توان یاب را گرفته و با تحمل فشار زیاد، او را راه ببرند توانیاب می تواند برخی تمرینات را انجام دهد.

به گفته وی، توان یاب با پوشیدن هارنس یا حمایل بند مناسب، به دستگاه، متصل شده و هر میزان وزن که به تشخیص پزشک یا درمان گر لازم باشد، به صورت پویا، بخشی از وزن توان یاب تعلیق می شود و درنتیجه، شرایط را برای انجام تمرینات مستمر، متنوع، تازه و طولانی مدت فراهم می کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این دستگاه تمرینات متنوعی برای بهبود شرایط حرکتی بیمار قابل انجام است، گفت: این تمرینات شامل گیت و راه رفتن، پله، رمپ، اسکات و ... است که بسکمک از آن ها، تنها با دستگاه دینامیک قابل اجرا هستند. این دستگاه، توان یاب را نمی کشد بلکه با استفاده از یک دستگاه پیش ران و با استفاده از داده های چند حسگر دقیق، خود را با حرکت توان یاب، همگام می کند.

وی ادامه داد: تنها سه شرکت آمریکایی در این سطح از تکنولوژی، دستگاه مشابه با این دستگاه را ساخته اند. کاربردهایی چون هوشمندسازی، رصد آنلاین، ارسال نتایج به صورت آنی، تشخیص مفاصل و آنالیز حرکتی بر روی این دستگاه، برای نخستین بار در جهان بر روی چنین دستگاهی پیاده می شود.

دستگاه های مشابه خارجی هنوز به ایران وارد نشده است اما قیمت آن، بالغ بر 250 هزار دلار یعنی بیش از 20 برابر محصول این است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سامانه ای برای توان یابان ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه ای برای توان یابان ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید