رأی مثبت شورای شهری ها به واگذاری یکی از املاک شهرداری به بنیاد امیرکبیر

به گزارش بابا آب داد، اعضای شورای شهر تهران با 17 رأی موافق به واگذاری ملکی از شهرداری به بنیاد امیرکبیر به مدت تعیین به منظور ایجاد موزه رأی مثبت دادند.

رأی مثبت شورای شهری ها به واگذاری یکی از املاک شهرداری به بنیاد امیرکبیر

به گزارش گروه اجتماعی بابا آب داد، دویست و نود و یکمین جلسه شورای شهر امروز برگزار گردید و موضوعات مختلفی از جمله واکسن خواری مورد بحث و مصاحبه قرار است و حناچی به سوالات اعضای شورا پاسخ داد. پس از آن اعضای شورا نیز تذکراتی در مباحث مختلف به مدیران شهرداری داشتند و مباحث دیگری هم از جمله واگذاری یکی از املاک شهرداری به بنیاد امیرکبیر مورد بحث نهاده شد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره واگذاری ملک شهرداری و بهره برداری بنیاد فرهنگی امیرکبیر از آن به مدت معین گفت: مرحوم حبیبی در ادواری معاون اول رئیس جمهور بود و از دیگر سران کشور ها هدایای نفیسی دریافت کرد که با توجه به علاقه شخصی آن به میراث فرهنگی این مجموعه های نفیس جمع آوری شد.

هاشمی اضافه کرد: بعد از فوت مرحوم حبیبی بار نگهداری این مجموعه ها ارزشمند به دوش خانواده اش افتاد و سعی شد این میراث به نوعی برای استفاده عموم حفظ گردد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری پایتخت در دوره گذشته مکانی از ساختمان های قدیمی را در اختیار وی قرار داد، ولی به دلیل قدیمی بودن ساختمان محل دیگری را برای آن ها در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حبیبی ایران شناسی جدیدی را پایه گذاری نموده و به احیای مکتب نقاشی پرداخته است گفت: نمونه های فرش و فرشینه های ایرانی، نسخ ارزشمند کتاب قدیمی در مجموعه مرحوم حبیبی واقع شده است و در آینده می توان با تبدیل ملکی به بنیاد فرهنگی امیرکبیر آن را تبدیل به یکی از موزه های ماندگار شهر کنیم.

هاشمی با اشاره به سرمایه گذاری 8 میلیارد تومانی از سوی سرمایه اجتماعی در این ساختمان گفت: این موضوع واگذاری ملکی محسوب نمی گردد بلکه حق بهره برداری با زمانبندی معین به بنیاد امیرکبیر داده شده تا مجموعه های مرحوم حبیبی نیز در آن نگهداری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رأی مثبت شورای شهری ها به واگذاری یکی از املاک شهرداری به بنیاد امیرکبیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رأی مثبت شورای شهری ها به واگذاری یکی از املاک شهرداری به بنیاد امیرکبیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید