خبرنگاران بستر فعالیت 700 سرمایه گذار در البرز فراهم شد

به گزارش بابا آب داد، کرج - خبرنگاران - استاندار البرز گفت: با برطرف ممنوعیت شعاع 120 کیلومتری بسترها برای فعالیت 700 سرمایه گذار داخلی و خارجی در این استان فراهم شد.

خبرنگاران بستر فعالیت 700 سرمایه گذار در البرز فراهم شد

عزیزاله شهبازی روز دوشنبه در گفت و گو با بابا آب داد اضافه نمود: بیش از 700 سرمایه گذاری داخلی و خارجی به دلیل اینکه اشتهارد خارج از محدوده 120 کیلومتر تهران است، به اشتهارد وارد شده و سرمایه گذاری نموده بودند و از سال 94 که این شعاع به صورت هوایی محاسبه شده بود، نتوانستند فعالیت قابل توجهی داشته باشند.

وی ادامه داد: به همین دلیل مکاتبات فراوانی با رییس جمهوری و اعضای دولت شد به طور مثال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر مشخص پیشین البرز، وزیر صمت به عنوان وزیر مشخص فعلی ، معاون رییس جمهوری و همچنین شخص رییس جمهوری دعوت و این موضوع مورد درخواست نهاده شد.

استاندار البرز گفت: برطرف شعاع 120 کیلومتری در البرز انقلابی عظیم در فراوری و اشتغال این استان ایجاد می نماید و قدردان توجه ویژه شخص رییس جمهوری، وزرای مربوطه برای تحقق این امر هستیم.

وی اعلام کرد: در سفر رییس جمهوری به البرز در مراسم بهره برداری از قطار برقی کرج - هشتگرد و در راستا از ایشان درخواست کردیم که برای بهره برداری از پروژه هایی که قالب آنها در دولت تدبیر و امید گره گشایی و شروع شده باز هم در این استان حضور یابند و همچنین طی دستوری، لغو ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر برای اشتهارد را نهایی نمایند.

وی مطرح نمود: 10 روز پس از این مراسم که به اتفاق 2 استاندار دیگر در حضور رییس جمهوری بودیم دوباره این درخواست مطرح شد و وزرای عضو ، معاون اول رییس جمهور ، وزاری مالی با دستور رییس جمهوری مامور به پیگیری و به خاتمه رساندن این موضوع مهم شدند.

استاندار البرز با بیان اینکه رییس دفتر رییس جمهوری نیز در این زمینه پیگیری های جدی داشته گفت: در سفری که وزیر کشور به البرز داشت این موضوع مطرح و ایشان نیز این درخواست را به دولت اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اشتهارد به عنوان شهرستان محروم در دولت مورد توجه نهاده شده چراکه در 31 استان کشور 31 شهرستان به صورت پایلوت برای برطرف محرومیت مصوب شدند، اضافه نمود: شهرستان اشتهارد از شعاع 120 کیلومتری تهران خارج شد و مشمول معافیت های مالیاتی می گردد.

فرصت ایجاد بیش از 30 هزار اشتغال در اشتهارد فراهم شد

شهبازی ادامه داد: 700 واحد مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد اگر با این تفاصیل به فعالیت خود ادامه دهند بیش از 30 هزار اشتغال در این شهرک ایجاد خواهد شد.

وی گفت: به طور قطع سرمایه گذاران و فراورینمایندگانی که به دنبال فضایی مناسب برای سرمایه گذاری هستند اکنون اشتهارد را انتخاب خواهند کرد چراکه 3 شهرک صنعتی عظیم در اشتهارد داریم که دو تا از آنها ظرفیت توسعه دارند از این رو مسوولان مربوطه در استان موظف خواهند بود که توسعه این شهرک ها را در دستور کار قرار دهند.

اتصال اشتهارد به تهران

استاندار البرز اضافه نمود: کمربندی چرمشهر آبیک نیز می تواند در حوزه جنوبی بار ترافیک تهران، قم و البرز را کاهش دهد و این راه از حوالی اشتهارد می گذرد و جزء راهبردهای آینده البرز است که اشتهارد را به صورت آزادراهی به کلونی جمعیت تهران متصل کنیم از این رو این برنامه را به دولت ارایه می دهیم که در حمل و نقل بار سرعت بیشتری داشته باشد.

وی اضافه نمود: شبکه برق اشتهارد که از مهمترین نیازهای حوزه فراوری است، مورد پیگیری و اقدام نهاده شده و در بحث آب که در امسال امید است بتوانیم سهمیه ای برای فراوری نمایندگان بگیریم.

شهبازی با اشاره به اینکه سال گذشته توانستیم اشتهارد را جزء مناطق محروم اعلام کنیم تا از امکانات ویژه ای برای توسعه برخوردار گردد، گفت: بر این اساس سرمایه گذاری در این منطقه از معافیت مالیاتی برخوردار است و همچنین با برطرف ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر، مالیات های عملکردی سرمایه گذاران به صفر می رسد.

استاندار البرز تاکید نمود : اکنون شهرستان اشتهارد بهشتی برای سرمایه گذاری است و از تمام سرمایه گذاران و کارآفرینان دعوت می گردد برای سرمایه گذاری به البرز مراجعه نمایند.

همراهی های ویژه با سرمایه گذاران در اشتهارد صورت می گیرد

استاندار البرز درادامه با تاکید بر برطرف موانع سرمایه گذاری دراین استان گفت: فرایند اعطای مجوزها و تخصیص زمین را کوتاه تر می کنیم و تمام دستگاه ها و افرادی که در دادن مجوزها مسوولیت دارند، به صورت ویژه ای همراهی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران و فراورینمایندگان اشتهارد به اقدامات و پیگیری های نماینده عالی دولت در استان امید بسته بودند، گفت: بسیاری معتقد بودند که برطرف شعاع 120کیلومتری دراشتهارد شدنی نیست و مخالفان زیادی داشت ولی رییس جمهوری با سنجیدن تمام موضوعات، دستور دادند که این کار به طور حتم اجرایی گردد.

شهبازی با اشاره به اینکه در دی ماه سال گذشته برای اولین بار نامه ای با پنج امضا تقدیم رییس جمهور شد و هم افزایی خوبی در استان به صورت ملی ایجاد شد، اضافه نمود: با دعای خیر مردم و پشتیبانی های دولت این امر محقق شد و امید است طی یک مراسم رسمی بعد از سرانجام بیماری کرونا بتوانیم این جشن را در اشتهارد داشته باشیم.

دراستان البرز سه هزار و 500 واحد صنعتی فعال هستند .

حدود 2 هزار واحد فراوریی و صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بستر فعالیت 700 سرمایه گذار در البرز فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بستر فعالیت 700 سرمایه گذار در البرز فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید