فراوری کنسانتره نو نانولوله کربنی به یاری صنعت خودرو آمد

به گزارش بابا آب داد، شرکت او سی اس آی ال (OCSiAl)، تامین کننده نانولوله های کربنی با خلوص بالا از عرضه کنسانتره تازه نانولوله کربنی خود اطلاع داد.

فراوری کنسانتره نو نانولوله کربنی به یاری صنعت خودرو آمد

به گزارش گروه دانشگاه بابا آب داد، شرکت او سی اس آی ال (OCSiAl)، تامین کننده نانولوله های کربنی با خلوص بالا از عرضه کنسانتره تازه نانولوله کربنی خود اطلاع داد.

شرکت او سی اس آی ال این محصول تازه را برای حوزه ترموپلاستیک ها ارائه می دهد که به خودروسازان اجازه می دهد تا کارایی خود را افزایش دهند.

شرکت او سی اس آی ال، سازنده نانولوله های کربنی تک جداره، کنسانتره نانولوله کربنی موسوم به TUBALL MATRIX 822 را به طور خاص برای ترکیبات PA PPS پر شده، ABS TPU و PC برای قالب گیری تزریقی طراحی نموده است. عرضه این نانولوله ها رسانایی الکتریکی دائمی و همگن را بدون نقاط داغ در محدوده 10^5-10^9 Ω·cm ایجاد می نماید، در حالی که خواص مکانیکی اصلی مانند دوام و استحکام را حفظ نموده و حداقل تاثیر بر پلیمر میزبان را در پی دارد. علاوه بر این، احتیاج به دوز کم 0.1-0.3 درصد وزنی از نانولوله های کربنی برای رسیدن به خواص مورد نظر بوده و این افزایش تنها تأثیر محدودی بر خواص رئولوژیکی و فرآیندپذیری دارد.

کنسانتره نانولوله کربنی شرکت او سی اس آی ال رنگ آمیزی الکترونیکی قطعات پلاستیکی همراه با اجزای فلزی را با استفاده از الکتروفورز امکان پذیر می نماید، جایی که قبلاً خطوط فراوری جداگانه برای آن ها مورد احتیاج بود. فراوریکنندگان قطعات قالب گیری تزریقی پلیمری برای کاربرد های صنعتی، ساختمانی، معدنی و سایر کاربرد ها اکنون می توانند تا با استفاده از نانولوله های کربنی با کارایی بالا، هزینه های فراوری و تعداد قطعات را بدون تغییر در فرآیند های عملیاتی استاندارد کاهش دهند.

این شرکت چندی پیش کنسانتره های نانولوله کربنی تک جداره برای فرمولاسیون های پوشش دهی پودری را به مجموعه محصولات نانولوله ای خود اضافه نموده است. با افزودن تنها 0.2 درصد وزنی از کنسانتره نانولوله مقاومت سطح به 106 Ω/sq می رسد، اما رنگ، کیفیت سطح، عملکرد رئولوژیکی و مکانیکی رزین اپوکسی همچنان بدون تغییر می ماند. فراوریکنندگان پوشش اپوکسی به طور خاص توانایی نانولوله های کربنی را در حفظ خواص مکانیکی و رئولوژیکی ترکیب اصلی، دریافته اند که این امر به لطف مورفولوژی منحصر به فرد و نرخ بارگذاری پایین نانولوله ها اتفاق می افتد. در بعضی از کاربرد های خاص، نانولوله ها موجب کاهش هزینه فراوری کنندگان یا کاربران نهایی پوشش می شوند.

از زمان تاسیس شرکت OCSiAl، به طور دائم، بازار نانولوله های کربنی به وسیله این شرکت رهبری می گردد، زیرا این شرکت صاحب بزرگ ترین فناوری مقیاس پذیر برای سنتز صنعتی نانولوله های کربنی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری کنسانتره نو نانولوله کربنی به یاری صنعت خودرو آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کنسانتره نو نانولوله کربنی به یاری صنعت خودرو آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید