ترکیه دوباره برای جذب توریست دست به کار شد

به گزارش بابا آب داد، به گزارش دیلی صباح، مسجد باستانی لاله و مقبره ملک غازی واقع در استان قرشهر در آناتولی مرکزی در ترکیه بازسازی و بازسازی می گردد.

ترکیه دوباره برای جذب توریست دست به کار شد

قرار است مسجد لاله متعلق به قرن سیزدهم و مقبره ملک غازی که در پشت می باشد، به منظور بازگرداندن گردشگران بازسازی شوند.

ابراهیم آکین، شهردار قرشهر با همراهی هلال کالیسیر، مدیرکل فرهنگ و جهانگردی این استان، از این مکان تاریخی در منطقه ینیس بازدید نموده و اطلاعات مربوط به پروژه بازسازی را دریافت کرد.

شهردار در این باره به بابا آب داد گفت: پروژه های مربوط به بازسازی سازه های تاریخی و برنامه های مرتبط با محیط زیست توسط اداره بنیادهای منطقه ای قرشهر تهیه و به فرمانداری تحویل داده شده اند.

وی گفت: سرویس های بهداشتی و وضوخانه ها که در حال حاضر در قسمت جلوی مسجد لاله قرار دارند به عقب منتقل می شوند و قرار است کار بازسازی تا انتها نوامبر به اتمام برسد.

آکین اضافه کرد که به محض تصویب پروژه ها در شورای حفظ میراث فرهنگی، بازسازی و بازسازی شروع می گردد. وی همچنین گفت که امیدوار است پس از نوسازی ها ، مسجد تاریخی و مقبره توجه بیشتری را از گردشگران محلی و خارجی جلب کند.

اعتقاد بر این است که مسجد لاله در قرن سیزدهم ابتدا به عنوان تأسیسات ضرابخانه ساخته شده است. این مسجد که با استفاده از سنگ های بریده شده ساخته شده است، امروز نیز در حال بهره برداری می باشد. در پشت آن آرامگاه ملک غازی واقع شده است که این مقبره نیز در قرن سیزدهم از سنگ های بریده شده بنا شده است.

لازم به ذکر است ترکیه در سال های اخیر به شدت به دنبال تقویت و بزرگنمایی تمدن خود می باشد.

منبع: گردشبان

به "ترکیه دوباره برای جذب توریست دست به کار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه دوباره برای جذب توریست دست به کار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید