با رشد نژادپرستی چه بر سر مهاجران ساکن اروپا می آید؟

به گزارش بابا آب داد، مستند بازگشت نازی به کارگردانی مجید عزیزی با موضوع ظهور مجدد جریان راست افراطی و ریشه یابی چگونگی رشد مهاجرستیزی و ملی گرایی در اروپا در پلتفرم های نمایش خانگی عرضه اینترنتی شد.

با رشد نژادپرستی چه بر سر مهاجران ساکن اروپا می آید؟

به گزارش گروه فرهنگی بابا آب داد، به نقل از روابط عمومی خانه مستند؛ مستند بازگشت نازی با پشتوانه تبادل نظری مستقیم با پژوهشگران علوم سیاسی و ژئوپلیتیک، سیاستمداران و جامعه شناسان سیاسی اروپا مانند ولفگانگ اشتریک، نونا مایر و الکساندر دوگین و … در طی دو سال گردآوری شده و در کوشش است تا به این پرسش ها پاسخ دهد که معنای اصطلاح راست افراطی که امروزه در اخبار و رسانه ها زیاد می شنویم، چیست؟ و قدرت گرفتن راست های افراطی در کشور های حوزه اتحادیه اروپا چه تاثیری بر کشور های دنیا از جمله ایران دارد؟

مستند بازگشت نازی در 7 کشور اروپایی تصویربرداری شده؛ بخش نخست آن به تاریخچه شکل گیری اتحادیه اروپا و همگرایی اروپایی و فراز و فرود های آن می پردازد و بخش دوم آن، رشد پدیده راست افراطی، نئونازی ها، نژادپرستی، مهاجرستیزی و قدرت گرفتن احزاب ناسیونالیست افراطی در کشور های اروپایی را از جنگ دنیای دوم به این سو مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده است.

چرا امروزه راست گرایان افراطی مانند گذشته، یهودستیز نیستند و در عوض اسلام ستیز شده اند؟ با رشد نژادپرستی چه بر سر مهاجران ساکن اروپا می آید؟، چرا راست گرایان افراطی با اتحادیه اروپا مخالف اند و می خواهند کشور خود را از آن خارج نمایند؟ و آیا ظهور راست افراطی به معنای بازگشت مجدد نازی ها و طرفداران فاشیسم در اروپاست؟ از گزاره هایی هستند که بازگشت نازی در تبادل نظر با کارشناسان مختلف و حضور در محل اتحادیه اروپا در پی پاسخ آن ها بوده است و مخاطبان با مراجعه به سایت هاشور می توانند این مستند را دیدن نمایند.

دکتر سید نادر نوربخش پژوهشگر و محقق و مجید عزیزی تهیه نماینده و کارگردان مستند بازگشت نازی هستند که فراوری شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "با رشد نژادپرستی چه بر سر مهاجران ساکن اروپا می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رشد نژادپرستی چه بر سر مهاجران ساکن اروپا می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید