بازی های استقلال قبل از پرسپولیس باشد، اهل جا زدن نیستم

به گزارش بابا آب داد، فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از بازی با گل گهر گفت: قبل از اینکه بخواهم درباه بازی فردا صحبت کنم خواستم از شما خبرنگاران عذرخواهی کنم به خاطر غیبت در نشست خبری دو بازی قبل. با مسائلی که برای تیم ما ایجاد شد، ترجیح دادم در فضای بهتری صحبت کنم. امروز در خدمت شما هستم. دوست دارم درباره تیمی صحبت کنم که یکی از شانس های من این است که هر روز این بازیکنان خوب و شریف را می بینم که از نظر فوتبال و رفتاری شایسته ترین هستند. بازیکنان من امسال خیلی زحمت کشیدند با وجود همه مسائل. به قول معروف خم به ابرو نیاوردند و با تمام وجود کار کردند. به بازیکنان تیمم افتخار می کنم.

بازی های استقلال قبل از پرسپولیس باشد، اهل جا زدن نیستم

وی اضافه نمود: با همه مسائلی که بود، با همه وجود تلاش کردند و روز به روز بهتر شدند و توقعات را بالا بردند. تیم ما بعد از پنج برد متوالی، یک مساوی خارج از خانه مقابل تیم خوب نساجی با آن همه موقعیت به دست آورد ولی دو، سه روز حالمان خوب نبود. این نشان می دهد توقعات از تیم ما بالا رفته است. مسائلی داریم که فقط مختص تیم ما نیست و بیشتر تیم ها، امکاناتشان در خور شان بازیکنان نیست. این جوانانی که داریم می توانند اتفاقات بزرگی برای استقلال رقم بزنند.

سرمربی استقلال تاکید کرد: شادم که 90 درصد انتخاب من و کادر فنی برای انتخاب بازیکن درست بوده است. تیم من یک تیم بسیار پرانرژی با بازیکنان جوان است که با عشق و علاقه این پیراهن را انتخاب کردند و با تمام وجودشان تلاش می کنند. هدف اصلی من و بازیکنان قهرمانی است حتی اگر دو بازیکن اصلی ما را به لیگ دسته اول ببرند. حسین و سیاوش هم از نظر فوتبالی و هم از نظر شخصیتی بازیکنان مورد علاقه من بودند. همه می دانند. مثل چشمان من بودند. پیام من به حسین و سیاوش این است که به خاطر شما هم که شده جام را می گیریم. برای این مسیری که انتخاب کردم دلایل زیادی برای قهرمانی داشتم و الان یک دلیل دیگر اضافه شده است و آنهم حسین و سیاوش است. از بازیکنانم تشکر و به آنها افتخار می کنم که با تمام وجود برای سربلندی استقلال تلاش می کنند.

سرمربی استقلال درباره جذب رافائل سیلوا مدافع برزیلی شرح داد: یکسری محدودیت ها برای جذب بازیکن داشتیم. پنجره جابجایی بسته شده بود. با کادر فنی صحبت کردیم. به این نتیجه رسیدیم که سیلوا می تواند به ما کمک کند. او الان در تهران است و مقدمات امضای قراردادش را طی می کند.

وی درباره بحث برگزاری بازی های استقلال زودتر از پرسپولیس و پاسخ سازمان لیگ، تاکید کرد: نظر خاصی ندارم. ما در نیم فصل اول 10 بازی قبل از پرسپولیس بازی کردیم. با احترام به پرسپولیس و دوست خوبم یحیی گل محمدی که شاید نیازی به این داستان ها نداشته باشد. از شما سئوال می کنم. به خاطر ندارم استقلال و پرسپولیس یک روز بازی داشته باشند. فرقی نمی کند؛ چه استقلال و چه پرسپولیس ولی بازی اول در تهران باشد. به یاد ندارم. الان رقابت بین استقلال و پرسپولیس است و حساسیت جدول هم هست. سهیل مهدی (مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ) تشخیص داده است استقلال اول بازی کند و بعد پرسپولیس. این برای اولین بار اتفاق می افتد. از همینجا به سهیل مهدی می گویم می توانند 10 هفته آینده را هم قبل از پرسپولیس بگذارند؛ ایرادی ندارد.

وی اضافه نمود: درباره مسائلی که برای تیم ما پیش آمده است مثل سربازها و مسائلی که خودی ها و غیر خودی ها ایجاد کردند، در خاتمه فصل مفصل صحبت میکنم.

سرمربی استقلال درباره تقابل با گل گهر، تاکید کرد: بازی فوق العاده سختی است. گل گهر تیم خوبی است. بازی حساسی است و موقعیت کم ایجاد می شود. هر تیمی از موقعیت ها استفاده کند، برنده می شود.

مجیدی درباره اعتراض صالح مصطفوی دستیارش بعد از بازی با نساجی به داوری ها، گفت: صحبتی درباره داوری نکردیم. این صحبت ارتباطی به داوری نداشت. شما می توانید از داوران چهارم بپرسید. آرامترین نیمکت را نیمکت استقلال دارد. اول بازی به داور چهارم می گویم هر کسی از روی نیمکت ما اعتراض کرد، اخراجش کند. صحبتی که مصطفوی کرد ارتباطی به داور نداشت. خودم سعی کردم کمتر درباره داوری صحبت کنم. کمترین اعتراض را در بازی با نساجی هم داشتیم.

سرمربی استقلال اضافه نمود: استقلال تیمی است که ساختاری در آن ایجاد شده است بخصوص ساختاری دفاعی. این کار را از پارسال در استقلال شروع کردم. شما بابا آب داد در این مسائل دقت نمی کنید. در 9 بازی خاتمهی فصل قبل هم تیم ما 4 گل خورد. این فرایند را در سال نو بهتر کردیم. به یک ساختار رسیدیم. خودتان را جای سرمربی بگذارید وقتی دو بازیکن اصلی شما را کنار می گذارند. ناراحتی ما از این بابت بود. اینها را فراموش می کنیم. فرهاد مجیدی آدمی نیست که جا بزند. اینها را به انرژی تبدیل می کنم. این اتفاقات باعث بیشتر شدن انگیزه و انرژی ما می شود. فرهاد مجیدی جا نمی زند. در بازی بعد محکمتر و با انرژی بیشتر بازی می کنیم. بازیکنان ما تا این لحظه نتایج فوق العاده ای گرفته اند. به جای تقدیر و تعریف از آنها صحبت های دیگری می شود. این صحبت ها اثری روی کار ما ندارد.

وی در خصوص تاثیر و لطمه غیبت یزدانی و مرادمند به مسائل فنی استقلال شرح داد: با احترام به نظر سرمربی تیم ملی و دیگر مربیان، از نظر من یزدانی و مرادمند از بهترین مدافعان ایران هستند و شانس حضور در تیم ملی را دارند. این اتفاق یک شوک به تیم ما بود. چند جلسه با مدیران باشگاه استقلال داشتیم که قویا گفتند تا آخر فصل این دو بازیکن در تیم ما می مانند. اگر یک درصداحتمال جدایی می دادم، اجازه جدایی به دیگر بازیکنان را نمی دادم. انتظار این اتفاق را نداشتیم. این یک ضربه بود. ما یک تیم هستیم و بازیکنان دیگر هم ناراحت شدند و در تیم ما تاثیر گذاشت. آنها از نظر فنی فوق العاده هستند ولی بازیکنان دیگری هم داریم. در دو بازی گذشته هم نه تنها گل نخوردیم بلکه موقعیت های کمی به حریف دادیم. برایم مهم است که هر تیمی راحت به استقلال گل نزند. بازیکنانم با تمام مسائل فوق العاده بودند و از همه بازیکنان ممنون هستم. مطمئنم در بازی های آینده این فرایند حفظ می شود.

مجیدی در خصوص بالا گرفتن نقدها از رودی ژستد مهاجم خارجی تیمش، گفت: ژستد بازیکن فوق العاده ای است و چیزی که می خواهم به نحو احسن انجام می دهد. صد درصد از این بازیکن راضی هستم. اگر این فرایند را حفظ کند به تیم ما بیشتر کمک می کند.

سرمربی استقلال در خصوص بازگشت وریا غفوری به تمرینات این تیم گفت: مسائلی بود که حل شد. شاد شدم وریا سر تمرین هم صحبت های پر انرژی انجام داد. تفکر وریا و کل تیم این است که در تمام بازی های باقیمانده با سربلندی از زمین خارج شویم. شادم کاپیتانم برگشته است و همه متحد و یکدل می خواهیم نتایج خوبی بگیریم.

مجیدی از صحبت درباره گلایه بازیکنان در خصوص مسائل مالی خودداری کرد و اضافه نمود: این مسائل درون خانوادگی است و خودمان حل می کنیم؛ شما نگران نباشید.

وی در خصوص رکورد نباختنش با استقلال اظهار کرد: اینکه تیم بدون باخت نباشد هر مربی شاد می شود ولی چیزی که در تفکرم است این است که فرایند تیم حفظ شود. می خواهم بالانس استقلال که در چند سال گذشته نبوده، حفظ شود. بازیکنانم در این 20 هفته باهوش و خوب بودند. خیلی خودم دنبال رکورد و این داستانها نیستم. دنبال این هستم آخر فصل هواداران استقلال را شاد کنم.

مجیدی درباره حواشی بازی رفت با گل گهر، گفت: به چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است، فکر نمی کنیم. نباید به مسائلی که پیرامون تیم رخ می دهد فکر کنیم و تمرکزمان را بر هم بزند. با موقعیتمان در جدول، نیاز به پیروزی داریم و باید باهوش باشیم. حریف خوبی داریم. ان شاءالله فردا سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم.

سرمربی استقلال در خاتمه درباره اینکه سیلوا مدافع برزیلی تجربه بازی در سیستم سه دفاعه را ندارد، گفت: اطلاعات شما ضعیف است. او در سیستم سه دفاعه بازی کرده است. سیلوا در الفیصلی و تیم های دیگر با این سیستم بازی کرده است. اتفاقا یکی از دلایلی که او را انتخاب کردم آشنایی اش با این سیستم بود. گزینه زیادی برای انتخاب نداشتیم. تمرکزم این بود که بازیکن آخرین بار چه زمانی بازی کرده است. سیلوا یک ماه پیش بازی کرده بود و به نظرم شرایط جسمانی خوبی دارد. بازیکنان دیگری هم بودند که سه چهار ماه پیش بازی کرده بودند ولی نظر ما روی سیلوا بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بازی های استقلال قبل از پرسپولیس باشد، اهل جا زدن نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های استقلال قبل از پرسپولیس باشد، اهل جا زدن نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید