بابل صاحب مرکز مدیریت بحران شد

به گزارش بابا آب داد، خبرنگاران: ساختمان مرکزی سازمان آتش نشانی و مرکز مدیریت بحران بابل همزمان با جشنواره نیکوکاری در این شهر افتتاح شد.

بابل صاحب مرکز مدیریت بحران شد

به گزارش بابا آب داد از ساری، فرهاد عسکری شهردار بابل شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نیکوکاران عرصه ایمنی و آتش نشانی اظهار کرد: آتش نشانی در بابل در سال 1330 تاسیس شد و امروزه سازمان آتش نشانی از جایگاه و وجاهت خوبی در سطح جامعه برخوردار بوده و این اثرات برای مردم ملموس و قابل مشاهده است.

وی افزود: سازمان آتش نشانی یک مجموعه خدماتی بوده و این انتظار می رود تلاش های وافری در این حوزه صورت گیرد.

عسگری با اشاره به جایگاه ویژه آتش نشانان با توجه به شغل خطیر آن ها در جامعه افزود: این افراد با نجات هر انسان در هر دفعه و یا جلوگیری از هر صدمه ای به خانه و کاشانه شهروندان مایه شیرینی زندگی شهروندان بابلی می شوند.

شهردار بابل افزود: ساختمان مرکزی آتش نشانی بابل در زمینی به مساحت 900 متر مربع احداث شده و ساختمان مدیریت بحران در زمینی به مساحت هزار متر مربع به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: این پروژه ها در فروردین سال 91 کلنگ زنی شده و با اعتباری بالغ بر30 میلیارد ریال در زمینه تملک و احداث بنا که 50 درصد آن از درآمد شهرداری بابل و 50 درصد از ذیحسابی استانداری ساخته شده است.

خیران بابلی پیشگام کمک به حوزه امداد و نجات

فرامرز ابوالحسنی، عضو شورای اسلامی شهر بابل در خصوص مشارکت خیران در امر امداد و نجات بیان کرد: باز شدن بابی نو در جهت کمک به مردم آن هم در زمینه امر خیردر باب ایمنی و نجات امری مهم و پسندیده ای است که خوشبختانه خیران شهرستان بابل علاوه بر جایگاه ویژه ای که در زمینه مدرسه سازی و مسجد سازی داشته اند در این زمینه هم پیشگام هستند.

وی افزود: دست مودت و دوستی بسوی همه خیران دراز می کنیم تا در جهت افزایش امدادرسانی و خدمات شهری به مردم و شهروندان بابلی نهایت تلاش را کرده باشیم.

وی گفت: تجهیز و توسعه سازمان آتش نشانی کمک به شهر و شهروندان بابلی است.

ورود خیران به حوزه شهرسازی

سید عیسی هاشمی حیدری، معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه همت خیران برای رفع مسائل شهرهای استان، اظهار کرد: اگرچه در کشور ما خیران در مسجد سازی، مدرسه سازی و نوسازی اماکن مقدسه اهتمام جدی و مشارکت بالایی دارند اما متاسفانه در قسمت شهرسازی آنچنان که شایسته است ورود پیدا نکرده اند.

معاون عمرانی استاندارمازندران بر تقویت و تجهیز آتش نشانی بابل تاکید کرد و گفت : بابل یکی از دو شهر بزرگ استان است که در گرید 10قرار دارد.

وی افزود: اگر خیران همت کنند و هرکدام یکی مشکل از مسائل شهری را رفع کنند،شهرهای ما آباد خواهند شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بابل نیز از فرماندار خواست برای کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی در روستاهای این شهرستان، سه ایستگاه جدید آتش نشانی در مراکز مهم ساخته شود.

حسین خان پور گفت: بابل بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر مازندران بوده و شهرستان بابل بیش از 400 روستا دارد که در صورت بروز حادثه در یکی از روستاهای دور دست، خسارت ناشی از آن 100 درصد خواهد بود چون ماموران آتش نشانی 35 دقیقه پس از حادثه به محل می رسند که دیگر فایده ای نخواهد داشت.

وی افزود: با توجه به تاسیس پنج شهر جدید در بابل از فرماندار خواستیم در پنج محور مهم هفت ایستگاه آتش نشانی ساخته شود تا در صورت بروز حادثه، این ایستگاه ها بتوانند در کمترین زمان ممکن به مردم روستاها سرویس دهی کنند.

به گفته وی، باید در محور های جاده جدید آمل با مرکزیت شهر زرگرمحله، جاده قدیم آمل با مرکزیت سه راهی حمزه کلا و مرکزیت شهر خشرودپی، جاده جیبی با مرکزیت شهر گتاب و مرکزیت شهر گلوگاه، جاده گنج افروز بامرکزیت گنج افروز ، مرکزیت شهر مرزیکلا سه ایستگاه آتش نشانی ساخته شود که فرماندار بابل با ساخت ایستگاه آتش نشانی در این محورها استقبال کرد.

خان پور گفت: مدیریت بحران در زمان حوادث طبیعی که موجب کاهش تلفات نیروی انسانی می شود و پیشگیری و آموزش نوگرایی در ارائه خدمات به شهروندان از مهمترین رئوس برنامه های سازمان آتش نشانی بابل است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بابل با بیان اینکه تجهیزات ایمنی و خدماتی این شهر نوسازی و قوی تر شده است، گفت : این شهرستان در سال های اخیر با همت مسئولان و خیران از تجهیزات مدرن آتش نشانی بهره مند شده است.

این مقام مسئول به افزایش قیمت زمین که منجر به توسعه و ارتفاع سازی در شهرهای مازندران شده است اشاره کرد و افزود: ضمن اینکه شهرداری ها باید به فکر ایمنی شهر باشند، مسئولان باید به فکر قویترکردن تجهیزات ایمنی آتش نشانی باشند.

خان پور گفت: با همت خیران تا به امروز بیش از 80 درصد مسائل کمبود بخش ترابری این سازمان رفع شده است.

منبع: تسنیم

به "بابل صاحب مرکز مدیریت بحران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابل صاحب مرکز مدیریت بحران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید