استقلال بدون رقیب ، جدال پرسپولیس و تراکتور با اماراتی ها

به گزارش بابا آب داد، در این گزارش به بررسی شانس میزبانی نمایندگان فوتبال ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 پرداخته شد.

استقلال بدون رقیب ، جدال پرسپولیس و تراکتور با اماراتی ها

به گزارش بابا آب داد، کنفدراسیون فوتبال آسیا 10 روز پیش به صورت رسمی گفت مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 به دلیل شرایط کرونایی مثل سال گذشته به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

اما این کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت بازی های هر گروه می تواند به میزبانی یک کشور برگزار شود و نیازی نیست یک کشور میزبان تمام بازی ها باشد. قطر سال گذشته میزبان تمام بازی های لیگ قهرمانان آسیا در شرق و غرب به صورت متمرکز بود.

در همین رابطه AFC ضرب الاجل دو هفته ای داد و به تمام اعضای خود نامه ارسال کرد تا باشگاه های خواهان میزبانی از این رقابت ها اقدام رسمی کنند و در صورت داشتن شرایط تعیین شده برای میزبانی از این رقابت ها اقدام کنند.

در همین رابطه کنندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا پیشگام شدند. باشگاه فولاد خوزستان که در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا با العین امارات رقابت می کند به عنوان اولین باشگاه ایرانی وارد عمل شد و به صورت رسمی برای میزبانی از گروه D در صورت صعود اقدام کرد.

بعد از درخواست رسمی فولاد باشگاه های استقلال و پرسپولیس برای میزبانی از گروه های C و E اقدام کردند و با فدراسیون ایران برای مکاتبه با کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام کردند. باشگاه تراکتور نیز به عنوان آخرین باشگاه ایرانی برای میزبانی از گروه B اقدام کرد.

تا به امروز با گذشت 10 روز از ضرب الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارسال مدارک برای میزبانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشگاه های ایرانی پیشگام بودند تا الان از عربستان باشگاه های الهلال و النصر هم برای میزبانی اقدام رسمی کردند. از امارات هم شارجه و الوحده اقدام کرده اند. در زیر به بررسی شانس میزبانی تیم ها در لیگ قهرمانان آسیا پرداخته ایم.

گروه A؛ الهلال شانس اول میزبانی

الهلال عربستان در گروه A با تیم های شباب الاهلی دبی و استقلال تاجیکستان و برنده پلی آف الغرافه قطر با آلمالیق ازبکستان همگروه است.

شباب الاهلی و کننده تاجیکستان از میزبانی این رقابت ها انصراف دادند و این باعث شده تا ریاض اصلی ترین گزینه برای میزبانی مسابقات گروه A باشد.

گروه B؛ رقابت تراکتور با شارجه

در این گروه هم تراکتور به عنوان کننده ایران پیشگام شد و به عنوان اولین تیم برای میزبانی از بازی های گروهش در تبریز اقدام کرد. البته شارجه امارات هم امروز دست به کار شد و برای میزبانی از این رقابت ها اقدام کرد تا از غافله عقب نماند. پاختاکور کننده ازبکستان برای میزبانی هنوز اقدام نکرده و تیم های پلی آف هم چنین اقدامی انجام ندادند. در نتیجه تراکتور باید با شارجه رقابت کند تا میزبانی این بازی ها را کسب کند.

گروه C؛ استقلال تنها درخواست کننده میزبانی

استقلال در این گروه به عنوان اولین تیم برای میزبانی اقدام کرد. الاهلی عربستان هنوز موضعی برای میزبانی از بازی های خود در این گروه نگرفته است. الدحیل قطر هم که یکی از گزینه اصلی برای میزبانی در این گروه با توجه به حضور کنندگان کشورمان و عربستان به شمار می آید هنوز اقدامی رسمی برای میزبانی انجام نداده است.

گروه D؛ رقابت فولاد با النصر عربستان در سکوت السد قطر

النصر دیگر کننده عربستان که در گروه D با تیم های السد قطر، الوحدات اردن و برنده پلی آف بین العین امارات یا فولاد خوزستان واقع شده است هم اقدام رسمی انجام داد.

فولاد باید با این تیم سعودی در صورت صعود برای میزبانی رقابت کند. البته هنوز تکلیف بازی های کنندگان کشورمان با سعودی ها در لیگ قهرمانان آسیا تعیین نیست.

الوحدات اردن در این گروه گفت امکان میزبانی از این مسابقات را ندارد. السد قطر هم یکی از گزینه های اصلی میزبانی است تا الان هیچ موضع رسمی برای میزبانی از گروه خود نداشته است.

گروه E؛ رقابت پرسپولیس با الوحده امارات در صورت صعود

در این گروه باشگاه الوحده امارات که در پلی آف واقع شده است به عنوان پیشگام وارد عمل شد و برای میزبانی از این رقابت ها اقدام کرد.

پرسپولیس دومین باشگاه برای میزبانی گروه خود اقدام کرد. گوا کننده هند در این رابطه تا الان اقدامی رسمی انجام نداده است. الزوراء کننده عراق در پلی آف این گروه هم برای میزبانی اقدام نکرده است.

در نتیجه پرسپولیس برای میزبانی از گروه خود در صورت صعود الوحده باید با این باشگاه اماراتی رقابت کند اما اگر این تیم صعود نکند فعلا بدون رقیب است. البته نباید الریان قطر را در این گروه فراموش کرد چون فعلا اقدامی برای میزبانی نکرده است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "استقلال بدون رقیب ، جدال پرسپولیس و تراکتور با اماراتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال بدون رقیب ، جدال پرسپولیس و تراکتور با اماراتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید