11 مدرسه کانکسی در انتظار بالگرد برای انتقال به منطقه ها زلزله زده اندیکا

به گزارش بابا آب داد، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به آخرین شرایط مدارس زلزله زده، از مشکل حمل 11 مدرسه کانکسی به منطقه ها زلزله زده صعب العبور اندیکا اطلاع داد.

11 مدرسه کانکسی در انتظار بالگرد برای انتقال به منطقه ها زلزله زده اندیکا

علی قربانی در گفت وگو با بابا آب داد، در مورد آخرین شرایط مدارس آسیب دیده از زلزله اندیکا در مهرماه امسال، اظهار کرد: در پی این زلزله، 60 مدرسه در اندیکا و 24 مدرسه در ایذه آسیب دیدند. در مورد بازسازی مدارس ایذه با توجه به اینکه اعتبارت هنوز ابلاغ نشده است، اقدامی نشده است اما برای مدارس اندیکا، 2 میلیارد تومان از طرف بنیاد برکت ابلاغ شد که برای 50 مدرسه تعمیراتی است.

وی ادامه داد: از این تعداد مدرسه، تعمیر حدود 40 مدرسه شروع شده و پیشرفت کار بین 70 تا 80 درصد است و تعمیرات بعضی مدارس نیز کامل شده است. تعمیر و تجهیز 10 مدرسه نیز به تازگی شروع شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به شرایط مدارسی که در اثر زلزله کاملا تخریب شده بودند، گفت: برای مدارس احداثی 11 کانکس خریداری شده و آماده ارسال هستند اما حمل این کانکس ها به محل با مشکل روبرو است زیرا منطقه ها، صعب العبور هستند و برای جابه جایی کانکس ها به بالگرد احتیاج است. در این خصوص به هلال احمر و استانداری درخواست داده شده است. هفت نقطه از منطقه ها زلزله زده جاده ندارند و به 11 کانکس احتیاج دارند. کانکس ها تهیه شده اند و آمادگی انتقال وجود دارد اما باید با بالگرد به منطقه ها منتقل شوند. اگر امکان وجود داشته باشد و ارتش یا هلال احمر داوطلب شوند، مشکل این مدارس نیز حل خواهد شد.

قربانی ادامه داد: عملیات ساخت سه مدرسه احداثی نیز که در منطقه امکان دسترسی به جاده وجود داشت، شروع شده است و برای منطقه ها صعب العبور کانکس تهیه شده است. دو بار نیز به این منطقه ها تجهیزات ارسال شد.

وی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران استان خوزستان در مورد مدارس 44 میلیارد تومان اعلام خسارت کرد اما هنوز ابلاغ اعتبار نشده است تا بر اساس آن، تعداد بیشتری مدرسه تعمیر و یا احداث گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "11 مدرسه کانکسی در انتظار بالگرد برای انتقال به منطقه ها زلزله زده اندیکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مدرسه کانکسی در انتظار بالگرد برای انتقال به منطقه ها زلزله زده اندیکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید