گلاب جمعه با جنت مکان، خلد آشیان روی صحنه می رود

به گزارش بابا آب داد، محمد حاتمی میخواهد نمایش جنت مکان، خلد آشیان را با بازی گلاب جمعه روی صحنه ببرد.

گلاب جمعه با جنت مکان، خلد آشیان روی صحنه می رود

این هنرمند تئاتر در مصاحبه با بابا آب داد از تصمیمش برای اجرای دو اثر نمایشی اطلاع داد و تاکید نمود: نمی توان زندگی را متوقف کرد و بیکار نشست چون فعلا شرایط همین است.

حاتمی درباره نمایش جنت مکان، خلد آشیان شرح داد: این نمایش اثری اجتماعی و کمدی است که متن آن را خودم نوشته ام و خانم گلاب جمعه در آن بازی خواهند داشت.

او ترجیح داد ارایه جزییات بیشتر درباره این نمایش را به زمانی دیگر موکول کند ولی از قصدش برای اجرای نمایشی دیگر هم اطلاع داد و گفت: نمایشنامه ادریسی ها، برج خاموشان را سال ها پیش نوشته بودم که فرصتی برای اجرایش دست نداد ولی تصمیم دارم سال جاری این نمایش را هم اجرا کنم.

حاتمی شرح داد که این نمایشنامه برداشتی آزاد از رمان پرواز بر فراز آشیانه فاخته است که ارتباطی به رمان خانه اردیسی های غزاله علیزاده ندارد.

او افزود: تصمیم این است که این نمایش را هم در قالب تئاتر، روی صحنه ببرم و هم از آن یک فیلم بسازم که البته تله تئاتر نخواهد بود بلکه دکوپاژ سینمایی خواهیم داشت و فیلمبرداری مان کاملا حرفه ای است. البته این فیلم را برای پخش خانگی می سازیم.

این کارگردان و بازیگر تئاتر با انتقاد از کیفیت ضبط بعضی از تئاترها اضافه نمود: بیشتر تئاترهای ما به شکلی آماتور ضبط شده و چیزی بی هویت و بلاتکلیف است نه تله تئاتر است و نه تئاتر چراکه هر یک از این مدیوم ها، مختصات خود را دارند ولی تئاترهای ضبط شده ما شیر بی یال و دم و اشکمی هستند که ما به بازار ارایه می کنیم و توقع هم داریم مردم چنین محصولاتی را بخرند. خب با این کیفیت نمی گردد!

حاتمی در انتها درباره کار هنری در دوران کرونایی گفت: در مدت قرنطینه که همه خانه نشین بودیم و مشغول امور شخصی ولی این شرایط ادامه دارد و نمی توان زندگی را تعطیل کرد. باید کار کرد ولی با شرایط درست. بنابراین من هم صحبت هایم را برای آغاز کار انجام داده ام و متناسب با شرایط فعلی، کارهایم را پیش می برم که هم سلامت گروه حفظ گردد و هم تماشاگر، چون شرایط همین است و برای همه هم همین است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گلاب جمعه با جنت مکان، خلد آشیان روی صحنه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلاب جمعه با جنت مکان، خلد آشیان روی صحنه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید