کو: مسائل تأمین سری آیفون 14 تأثیر چندانی روی فراوری آن نخواهد گذاشت

به گزارش بابا آب داد، این روزها خبرهای متعددی در خصوص مسائل زنجیره تأمین اپل برای سری آیفون 14 در رسانه های خبری مطرح می گردد و این موضوع واکنش بعضی کاربران و تحلیلگران حوزه فناوری را نیز به همراه داشته است. یکی از این افراد، مینگ-چی کو، تحلیلگر معروف و با سابقه محصولات اپل است. آقای کو با انتشار پستی در توییتر اعلام نمود که اپل با مسائل زنجیره تأمین سری آیفون 14 روبرو شده، به این علت که بعضی از تأمین کنندگان نمایشگر و حافظه محصولات اپل با کمبود قطعات روبرو هستند. گفته می گردد که این مقوله، تأثیر محدودی بر فراوری انبوه این سری خواهد گذاشت.

کو: مسائل تأمین سری آیفون 14 تأثیر چندانی روی فراوری آن نخواهد گذاشت

در ابتدای ماه، وب سایت DigiTimes اظهار داشت که اپل با وجود انتظار تقاضای زیاد برای این سری، سفارشات آیفون 14 را 10 درصد کاهش می دهد. به گفته این خبرگزاری، این مشکل از زمانی آغاز شد که تأمین نماینده اصلی اپل یعنی شرکت TSMC، وظیفه تأمین سفارشات سه مشتری بزرگ دیگر را برعهده گرفت تا شرایط کمبود تراشه بدتر گردد. سپس، آقای کو با این گزارش مخالفت کرد و گفت: اصلاحات جزئی اپل برای پیش بینی عرضه به بازار آیفون ها، از جمله مدل های تازه قبل از فراوری انبوه این محصولات امری عادی تلقی می گردد.

اکنون نیز آقای کو همچنان بر همان عقیده است و می گوید که مشکل عرضه وجود دارد، اما تأثیر محدودی بر فراوری انبوه سری آیفون 14 خواهد داشت، زیرا سایر تأمین نمایندگان می توانند خلا ایجاد شده را پر نمایند. این تحلیلگر بعلاوه نکاتی را در خصوص آنچه قرار است اتفاق بیفتد، ارائه می دهد. بر همین اساس و به گفته آقای کو، سامسونگ عرضه نماینده اصلی برای سه ماهه سوم سال 2022 اپل خواهد بود و می تواند تقاضای افزایش فراوری آیفون 14 پرو را تأمین کند.

شرکت های Micron و SK Hynix نیز احتمالا در سه ماهه چهارم سال 2022، وظیفه تأمین قطعات این محصولات را به عهده خواهند داشت. در خصوص نمایشگر این محصولات باید گفت که سامسونگ و BOE می توانند خلا عرضه اولیه ناشی از مسائل ظاهری پنل های ال جی (آیفون 14 مکس و آیفون 14، عمدتاً اولی) را تا حد زیادی پر نمایند. انتظار می رود که ال جی نیز برای حل مشکل نمایشگرهای خود زمان زیادی را صرف نکند.

اگرچه اپل مسائلی نیز با پنل های شرکت BOE سری آیفون 13 داشته، اما اکنون به نظر می رسد که همه چیز خوب است و این شرکت سازنده را به عنوان یکی از تأمین نمایندگان خود برای مدل های آیفون 14 نگه داشته است. انتظارات برای فروش از اپل مطابق با چیزی است که تحلیلگران بازار در این مورد پیش بینی می نمایند. در همین زمینه، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اگر اقتصادهای بزرگ وارد رکود اقصتادی شوند، نسل بعدی آیفون های اپل می توانند در سطح جهانی صنعت گوشی های هوشمند برترین عملکرد ممکن را به نمایش بگذارند. با وجود اینکه به نظر می رسد بازار گوشی های هوشمند با کاهش تقاضای نسبی روبرو شده، اما اپل نتایج درخشانی را در مقوله فروش گوشی های هوشمندش به دست آورده و این موضوع را می توان از بیشتر شدن تقاضا برای سری آیفون 13 نسبت به ماه های قبلی به خوبی فهمید.

شنیده ها حاکی از آن است که قیمت آیفون های سری 14 اپل به علت عوامل زیادی از جمله افزایش قیمت مواد اولیه، محدودیت های عرضه و سایر دلایل مالی می تواند 100 دلار بیشتر از مدل قبلی خود باشد. بر اساس تازهترین گزارشات و پس از افزایش 20 درصدی قیمت قطعات اولیه این محصولات در سال گذشته، TSMC میخواهد در امسال نیز قیمت ها را تا 8 درصد افزایش دهد. بعید است که غول فناوری آمریکایی این هزینه را از جیب خود پرداخت کند و احتمالاً انتظار دارد که مشتریان سری آیفون 14 این افزایش قیمت را بپردازند.

پیش تر در گزارشی به این موضوع اشاره شد که آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی گران تر از مدل های قبلی خود خواهند بود. گوشی های تازه این سری نیز انتظار داریم با قیمت بالایی در اختیار کاربران قرار بگیرند. اگر قیمت آیفون 14 پرو اپل از 1199 دلار آغاز گردد و آیفون 14 پرو مکس قیمت پایه 1299 دلاری داشته باشد، نسخه شایعه شده دو ترابایتی آیفون 14 پرو مکس در واقع می تواند از مرز 2000 دلار عبور کند. طبق شایعات منتشر شده، احتمالاً 22 شهریور ماه طی مراسمی از این گوشی های هوشمند تازه رونمایی می گردد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "کو: مسائل تأمین سری آیفون 14 تأثیر چندانی روی فراوری آن نخواهد گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کو: مسائل تأمین سری آیفون 14 تأثیر چندانی روی فراوری آن نخواهد گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید