کشف 1590 قطعه شیء تاریخی در استان کرمان

به گزارش بابا آب داد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از کشف 1590 قطعه شیء تاریخی در سال 1398 خبر داد.

کشف 1590 قطعه شیء تاریخی در استان کرمان

به گزارش بابا آب داد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی با اشاره به اینکه در سال گذشته با همکاری دستگاه های انتظامی و امنیتی این اشیا کشف و ضبط شد، اظهار کرد: در این رابطه 9 متهم دستگیر، 21 پرونده قضایی تشکیل و سه دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.

او بابیان اینکه در سال گذشته سه مورد اسکورت شیء تاریخی توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل انجام گرفت، افزود: انتقال و جابه جایی اشیا تاریخی و نظارت بر این امر از مهم ترین وظایف نیروهای یگان حفاظت است که به خوبی انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان بیان داشت: با توجه به اینکه نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی وظایف حساس و بااهمیتی را بر عهده دارند بنابراین باید از آموزش های حرفه ای و ویژه ای برخوردار شوند.

او شرح داد: در این زمینه در سال گذشته 42 ساعت کلاس آموزشی در شهرستان های کرمان، جیرفت و بافت برگزار شد که در کلاس های مذکور نیروهای یگان حفاظت مراکز شهرستان ها نیز حضور داشتند.

فعالی بابیان این که صیانت از میراث فرهنگی نیازمند مشارکت تمامی گروه ها و دستگاه های مرتبط است، افزود: برای بخشداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین مسئولان دستگاه هایی همچون محیط زیست، نیروهای انتظامی، دانشگاه ها و غیره نیز بیش از 420 جلسه و کلاس آموزشی برگزار شد.

او گفت: بازدید و سرکشی برای حفاظت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول، حفظ نظم و امنیت موزه ها، بناهای تاریخی و محوطه های باستانی ازجمله وظایفی است که از سوی نیروهای یگان حفاظت اداره کل به صورت منظم و جدی انجام می شود.

منبع: میراث آریا

به "کشف 1590 قطعه شیء تاریخی در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 1590 قطعه شیء تاریخی در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید