واگذاری پرسپولیس به مالک تازه؛ خداحافظی با وزارت ورزش

به گزارش بابا آب داد، خبرنگاران: یکی ازمهمترین اخباری که در 24 ساعت گذشته اتفاق افتاده و شاید چندان مورد توجه قرار نگرفته این است که قرار است وزارت ورزش مالکیت باشگاه پرهوادار پرسپولیس را از دست بدهد و این باشگاه به وزارتخانه دیگری سپرده گردد. در واقع این تصمیم جدیدی برای حل مشکل پرسپولیس و استقلال برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا است.

واگذاری پرسپولیس به مالک تازه؛ خداحافظی با وزارت ورزش

پیش تر کنفدارسیون فوتبال آسیا چندین مشکل اساسی را برای صدور مجوز حرفه ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برشمرده بود که مهمترین آن ها داشتن مالکیت واحد بود. هر دوی این باشگاه ها دولتی و متعلق به وزارت ورزش هستند. چنین موردی با ایراد جدی همراه بود و زمزمه اخیر عدم صدوم مجوز حرفه ای این دو باشگاه و کنار زدن آن ها از لیگ قهرمانان آسیا، چندان بی ارتباط با این امر نبوده است.

حالا، اما اتفاق تازهتری اتفاق افتاده است؛ آنطور که داریوش مصطفوی رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها درجلسه روز گذشته با مدیران پرسپولیس و استقلال عنوان نموده، قرار است مالکیت پرسپولیس از وزارت ورزش گرفته گردد و به وزارتخانه دیگری سپری گردد. او در این مورد می گوید: قرار شد باشگاه پرسپولیس را یک وزارتخانه در اختیار بگیرد و از مدیران آنجا به عنوان فرد باشگاه را اداره کند. اگر کمیته استیناف و بدوی تشکیل شده برای پاک کردن مسائل گذشته است. گذشتگان هم تقصیری نداشتند. بحث مالکیت این دو باشگاه معضلی شده بود که افراد باید از یک سری مسائل می گذشتند.

با چنین تصمیمی، درست است که پرسپولیس همچنان تیمی دولتی باقی می ماند، ولی از زیر سایه وزارت ورزش خارج می گردد؛ تصمیمی ریسک پذیر که هم می تواند پایانی بر مسائل همیشگی این تیم باشد و هم ممکن است سرآغازی بر مسائل تازه؛ وزارت ورزش از مدت ها قبل اعلام نموده بود که به این دو باشگاه قرار نیست پولی دهد ومدیرانی که خودش انتخاب می نماید اجازه داشتند جذب سرمایه نمایند. پس شاید خروج پرسپولیس از سایه وزارت ورزش، کمی از لحاظ اقتصادی به سود باشگاه سرخ های تهرانی باشد. از سوی دیگر از انجا که وزارت ورزش سال ها با سازوکار مدیریتی در این 2 باشگاه آشنا است و خم و چم کار را می داند شاید تا زمانی که کار ها در وزارتخانه تازه روی غلتک بیفتد، پرسپولیس زمان از دست داده و نتواند به برنامه هایی که دارد برسد.

به هر روی با تصمیم تازه، باشگاه استقلال تحت تملک وزارت ورزش خواهد ماند و همچنان با همان سازوکار سابق به فعالیت هایش ادامه خواهد داد. پرسپولیس هم که قرار شده به وزارتخانه دیگری سپری گردد که هنوز نام آن مطرح نشده، ولی اگر قرار بر پیش بینی باشد می گردد حدس زد که وزارت ارتباطات در این زمینه پیشگام گردد، چون شرکت های زیرمجموعه این وزارتخانه سال ها نقش اسپانسر این دو باشگاه را داشتند و با تزریق مدیران مورد اعتماد به کادرمدیریتی این دو باشگاه، در تصمیمات کلان هم شرکت می کردند. البته حال سومی هم وجود دارد که فقط برای رهایی از تهدیدات AFC چنین تصمیمی گرفته گردد و در پشت پرده، همچنان وزارت ورزش امور را در دست داشته باشد.

منبع: فرارو

به "واگذاری پرسپولیس به مالک تازه؛ خداحافظی با وزارت ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری پرسپولیس به مالک تازه؛ خداحافظی با وزارت ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید