وان پلاس Ace پرو با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است

به گزارش بابا آب داد، وان پلاس اخیراً اعلام نموده که قرار است 12 مرداد ماه (2 آگوست) از گوشی هوشمند تازه پرچم دار وان پلاس Ace پرو در چین رونمایی کند. گفته می گردد که این گوشی هوشمند احتمالاً نسخه تغییر نام یافته گوشی وان پلاس 10T برای بازار چین خواهد بود. پیش از معرفی رسمی این گوشی، وان پلاس نتایج بنچمارک AnTuTu وان پلاس Ace پرو را به اشتراک گذاشته که این نتایج از عملکرد فوق العاده پردازنده تازه کوالکام خبر می دهد.

وان پلاس Ace پرو با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است

وان پلاس از شروع سال 2022 تا به امروز از گوشی های هوشمند بسیاری نظیر وان پلاس 10 پرو، وان پلاس 10R، وان پلاس Ace ریسینگ ادیشن، نورد 2T، نورد CE 2 و نورد CE 2 لایت رونمایی نموده که نشان می دهد خود را برای حضوری قدرتمندانه تر در بازار جهانی محصولات هوشمند بیش از پیش آماده نموده است. پیش تر فقط 3 یا نهایتا 4 گوشی از این شرکت را در بازار شاهد بودیم اما بعدها این تعداد به 5 و بیشتر هم رسید. حال به نظر می رسد شرکت چینی اکنون که تقریباً سه فصل کامل از سال 2022 را سپری نموده ایم، تا فصل پاییز از حدود 8 گوشی تازه رونمایی کند که یکی از آن ها گوشی هوشمند وان پلاس Ace پرو خواهد بود.

این شرکت در تیزر تازهی که از گوشی وان پلاس Ace پرو منتشر نموده، به امتیاز این گوشی نیز در بنچمارک AnTuTu اشاره نموده است. طبق گفته این شرکت، وان پلاس Ace پرو در بنچمارک AnTuTu پیروز شد امتیاز 1,141,383 را به دست آورد و این بیشترین امتیازی است که تا به امروز یک گوشی با پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 توانسته کسب کند. برای یادآوری باید اشاره کنیم که گوشی راگ فون 6 ایسوس امتیاز حدود 1.11 میلیون و گوشی شیائومی 12S اولترا امتیاز 1.10 میلیون را با همین پردازنده در این بنچمارک به دست آورده است.

اگرچه تفاوت بین امتیاز های بدست آمده به وسیله این گوشی ها بسیار کم است، اما به هر حال گوشی وان پلاس Ace پرو توانسته بیشترین امتیاز را بین گوشی های مجهز به پردازنده تازه کوالکام به دست آورد. البته باید اشاره کنیم که تیم بنچمارک AnTuTu هنوز پستی را در این مورد منتشر ننموده است، بنابراین شاید خیلی نباید به این امتیازها اعتماد کرد.

همانطور که در ابتدای خبر به آن اشاره شد، گوشی وان پلاس Ace پرو نسخه تغییرنام یافته وان پلاس 10T برای بازار چین در نظر گرفته شده است. بنابراین می توانیم به اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی این گوشی هوشمند دسترسی پیدا کنیم. طبق این شایعات، این گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش 6.7 اینچی E4 AMOLED خواهد بود که از رزولوشن Full HD+ 1080 x 2412، رفرش ریت 120 هرتزی و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر پشتیبانی می نماید.

وان پلاس روی پنل جلویی این گوشی هوشمند احتمالاً یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی تعبیه نموده که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. کاربران قادر خواهند با توجه به نیازشان از پیکربندی های مختلف وان پلاس Ace پرو، یعنی مدل های با 12،8 و 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 دست به انتخاب بزنند.

سیستم دوربین سه گانه این گوشی هوشمند نیز احتمالاً متشکل از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی است. در کنار این سنسور، دوربین اولترا واید 16 مگاپیکسلی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز تعبیه خواهد شد. اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه قدرتمندتر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست تازه به جای فرآیند ساخت 4 نانومتری سامسونگ، به یاری فرآیند 4 نانومتری TSMC فراوری شده است. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود 10 درصد سریع تر است و برای فرکانس پردازنده گرافیکی هم با 10 درصد افزایش روبرو خواهیم شد.

در نهایت باید اشاره کنیم که سیستم عامل اندروید 12 OS روی این گوشی هوشمند به صورت پیش فرض نصب شده و رابط کاربری ColorOS 12.1 را اجرا خواهد نمود. شنیده ها بعلاوه حاکی از آن است که این گوشی هوشمند تازه از شارژری با سرعت شارژ 150 واتی پشتیبانی می نماید. شارژری که گفته می گردد می تواند باتری 4800 میلی آمپر ساعتی این گوشی را در مدت تنها 13 دقیقه به صورت کامل از صفر تا صد شارژ کند.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس Ace پرو با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس Ace پرو با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید