عضو شورای شهر خواهان ورود شرکت های شهرداری به بورس شد

به گزارش بابا آب داد، فراهانی خواهان ورود شرکت ها و سازمان ها و موسسات تابعه شهرداری به بورس شد.

عضو شورای شهر خواهان ورود شرکت های شهرداری به بورس شد

به گزارش خبرنگار ،مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری در جریان صحن علنی شورای شهر گفت: صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود (آوریل 2020) درباره پیامد های شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا از تجربه بدترین رکود مالی دنیا در سال 2020 با نرخ رشد منفی 3 درصد خبر داده است، بر اساس پیش بینی این نهاد انتظار رشد مالی منفی 6.1% برای ایران در سال 2020 بعد از دو سال متوالی تجربه رکود با نرخ رشد منفی 5.7% در سال 2018 و رشد منفی 7.6% در سال 2019 دور از انتظار نیست.

او اضافه کرد: این فرایند در حالی توسط صندوق بین المللی پول پس از شیوع کرونا پیش بینی شده است که این صندوق در گزارش اکتبر 2019 خود پیش بینی نموده بود که شرایط مالی در سال 2020 اندکی بهتر خواهد شد و فرایند نزولی سقوط GDP متوقف خواهد شد و اقتصاد ایران در سال 2020 از رشد منفی خارج می گردد.

فراهانی توضیح داد: بر همین اساس ما در شورا با درک این شرایط بر خلاف دو سال گذشته که فرایند بودجه شهرداری را انقباضی و ریاضتی در نظر گرفته بودیم در سال 1399 این فرایند را به انبساطی تغییردادیم، تغییری که در زمان خودش امری درست و دقیق بود و نباید آن را با شرایط امروز مورد ارزیابی قرار داد.

او اضافه کرد: بر همین اساس امروز ما در برابر تحقق پذیری بودجه سال 1399 شهرداری تهران و پایداری مالی شهری باید چاره اندیشی کنیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: در این شرایط استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و عرضه بخشی از سهام شرکت های شهرداری می تواند زمینه ساز مولد سازی دارایی های شهرداری و ایجاد منابع مالی مبتنی بر حفظ بخشی از مالکیت و ارزش آفرینی مولد با ورود به بورس باشد. خوشبختانه مقدمات این مهم در مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه در مورد عرضه سهام شرکت ها، سازمان ها و مؤسسات تابعه در بازار سرمایه که در 12 آبان ماه 1398 به تصویب شورا رسید پیش بینی شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اعلام کرد: بر این اساس شهرداری تهران مکلف بود ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، لایحه برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت هایی که بیش از سی و چهار درصد سهام آن ها متعلق به شهرداری تهران یا واحد های تابعه آن است و قابلیت واگذاری دارند، در بازار سرمایه را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

او تاکید نمود:، اما متاسفانه علی رغم اتمام مهلت مقرر در ماده واحده، شاهد عدم اقدام به موقع شهرداری تهران هستیم. بر همین اساس و به منظور تاکید بر استفاده از این ظرفیت در جهت تحقق تهران شهری برای همه به عنوان نماینده مردم شریف تهران با استناد به بند 3 ماده 80 قانون شورا های اسلامی کشور، درباره لزوم اجرای مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه در مورد عرضه سهام شرکت ها، سازمان ها و مؤسسات تابعه در بازار سرمایه به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی در انتها گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام حناچی، شهردار تهران شاهد استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای مولد سازی دارائی های شهرداری باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عضو شورای شهر خواهان ورود شرکت های شهرداری به بورس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو شورای شهر خواهان ورود شرکت های شهرداری به بورس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید