شرایط دریافت ویزای یونان را بهتر درک کنیم

به گزارش بابا آب داد، اگر قصد دارید که به کشور یونان سفرکرده و به عنوان یک گردشگر و گردشگر از این کشور بازدید داشته باشید باید حتماً ویزای گردشگری دریافت کنید که برای دریافت ویزای یونان یک سری از موارد را باید مدنظر قرار بدهید. در ادامه مراحل و شرایط دریافت ویزای یونان را خدمت شما دوستان و همراهان گرامی مجله خبرنگاران عرض می کنیم. برای درخواست ویزای یونان ابتدا باید به سایت اینترنتی سفارت یونان سری زده و فرم مربوط به درخواست ویزا یونان را از این سایت دانلود کنید و بعد از پر کردن آن و ارسالش از شما برای مصاحبه حضوری دعوت به عمل می آید که باید شخصاً در مصاحبه حضور به هم رسانید. ابتدا باید معین کنید که تعداد اعضای خانواده شما که به همراهتان راهی این سفر می شوند چند نفر هستند و برای هرکدام از آن ها باید یک فرم جداگانه پرکرده و هر فرم هم در دو نسخه تکمیل خواهد شد. وقت مراجعه برای دریافت ویزا به صورت تلفنی به شما اعلام خواهد شد و وقتی که خواستید به مصاحبه بروید باید علاوه بر این که اصل مدارک را در بین مدارک مورد احتیاج برای ویزای یونان همراه خود داشته باشید باید از تمامی مدارک خود یک کپی داشته باشید و ترجمه رسمی انگلیسی مدارک را نیز باید به همراه خود ببرید.

شرایط دریافت ویزای یونان را بهتر درک کنیم

مدارک لازم برای دریافت ویزای یونان

1. شناسنامه

2. گذرنامه: گذرنامه شما باید از تاریخ اعتبار ویزای شما حدود 6 ماه بیشتر اعتبار داشته باشد.

3. همراه داشتن سه قطعه عکس رنگی الزامی است. بعلاوه افرادی که نامشان در فرم درخواست ویزا وارد نموده اید نیز باید برای هرکدام دو قطعه عکس رنگی ببرید. عکس های موردقبول هم دارای شرایطی هستند مثلاً این که باید حتماً رنگی و زمینه سفید باشد، نباید از زمان عکس گرفتن شما بیش از سه ماه گذشته باشد. ابعاد عکس هم باید 35 در 45 میلی متر باشد و در عکس گرفته شده نباید بین چانه و سر باید دقیقا 32 میلی متر باشد.

4. باید یک سند رسمی ترجمه شده به زبان انگلیسی که مالکش شخص درخواست دهنده ویزا باشد ارائه دهید.

5. ارائه اسناد رسمی مربوط به شغل شما و منابع مالی خود.

6. افرادی که حقوق بگیر هستند باید حتماً گواهی اشتغال به کار ارائه بدهند و در آن گواهی تعیین شده باشد که تاریخ آغاز به کار این فرد در این شرکت یا موسسه و سازمان کی بوده و تا چه مدت مرخصی دارد و بعلاوه دفترچه حساب پس انداز بانکی که تاریخ آن مورد تائید باشد و فیش حقوقی ماه قبل و صورتحساب بانکی با ریز عملیات بانکی یک ماه آخر باید ارائه گردد.

7. مدارکی که باید صاحبان صنایع و یا صنوف ارائه کنند، شامل صورتحساب بانکی است که توضیح عملیات بانکی ماه آخر در آن آمده است. بعلاوه سند قانونی ثبت موسسه، دفترچه حساب پس انداز و تاریخ گشایش حساب باید کاملاً دقیق و تعیین باشد.

8. افرادی هم که کار آزاد دارند موظف هستند کارت صنفی و دفترچه حساب پس انداز بانکی که تاریخ افتتاح حساب آن مورد تائید باشد و ریز عملیات صورت حساب بانکی یک ماه آخر خود را ارائه دهند.

9. دانشجویان و دانش آموزان باید گواهی اشتغال به تحصیل در بین مدارک مورد احتیاج برای ویزای یونان ارائه دهند.

صدور ویزای یونان چقدر طول می کشد؟

ابتدا بعد از ارائه مدرک شما باید در حدود 21 روز منتظر باشید تا مدارکی که ارائه داده اید، آنالیز شوند. بابت این آنالیز مدارک باید مبلغی در حدود 150 هزار تومان پرداخت نمایید. احتمال این که آنالیز مدارک ارائه شده شما و صدور آن مدت زیادتری طول بکشد نیز هست. ولی به هرحال بیشتر از 42 روز یا 6 هفته نخواهد بود و اینکه شما شرایط لازم برای دریافت ویزا یونان را دارید یا نه در طی این 42 روزبه شما اعلام خواهد شد. بعد از این که واجد شرایط دریافت ویزای یونان تشخیص داده شدید، برای اینکه ویزا یونان خود را دریافت کنید باید مدارکی چون بیمه مسافرتی که شامل بیمه مسافرت فردی یا جمعی می گردد که معمولاً هم حداقل حق بیمه مسافرتی برای هر فرد چیزی در حدود سی هزار یورو است بعلاوه بلیت هواپیما که در آن تاریخ رفت وبرگشت تعیین باشد را همراه خود ببرید.

نکته مهم بعد دریافت ویزا یونان

نکته ای که در طول سفرتان باید خیلی حواستان به آن باشد، این است که حتماً توجه داشته باشید مدارکی که به کنسولگری داده اید تا ویزا را بگیرید، به همراه خود داشته باشید زیرا ممکن است در هنگام ورودتان به کشور یونان، پلیس مرزی از شما درخواست این مدارک را کند. در صورتی که مدارک مورد نظر همراهتان نباشد، با اینکه ویزا قانونی ورود به یونان را دارید، متأسفانه پلیس مرزی از ورود شما به خاک این کشور جلوگیری به عمل آورد. توصیه ما این است که همیشه این مدارک را تا سرانجام سفر پیش خود داشته باشید تا مسئله ای برای شما پیش نیاید و سفری آرام و بی دغدغه را تجربه کنید.

منبع: همگردی

به "شرایط دریافت ویزای یونان را بهتر درک کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت ویزای یونان را بهتر درک کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید