سفر رئیس مجلس افغانستان به پاکستان در میان تنش های لفظی کابل-اسلام آباد

به گزارش بابا آب داد، درحالی که پاکستان مشاور امنیت ملی افغانستان را در پی افزایش تنش های دو کشور تحریم سیاسی نموده است، رئیس مجلس افغانستان در رأس هیئتی به اسلام آباد رفت.

سفر رئیس مجلس افغانستان به پاکستان در میان تنش های لفظی کابل-اسلام آباد

به گزارش دفتر منطقه ای بابا آب داد، میررحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان در رأس یک هیئت مجلسی به اسلام آباد رفت و مورد استقبال اسد قیصر همتای پاکستانی خود نهاده شد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی رحمانی، هیئت مجلس افغانستان قرار است امروز در نشست مالی پیکو شرکت کند و درباره گسترش روابط مالی و ترانزینی و استحکام هر چه بیشتر روابط تجارتی میان دو کشور بحث و گفتگو کند.

رحمانی با مهم خواندن این سفر می افزاید که با دیگر مقامات پاکستانی نیز درباره موضوعات سیاسی، فرهنگی، امنیت منطقه ای و استحکام هر چه بیشتر روابط مجلسی میان مجلس های دو کشور ملاقاتهای جداگانه خواهد داشت.

این سفر درحالی صورت می گیرد که در فروردین ماه هواپیمای حامل اسد قیصر به دلیل آنچه تهدیدات امنیتی خوانده شد اجازه نشست در فرودگاه کابل را نیافت و از آسمان افغانستان به اسلام آباد بازگشت.

شاه حسین مرتضوی مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان با انتقاد از این سفر گفت: وقتی که پاکستان یک مقام ارشد کشور را تحریم سیاسی می نماید، سفر مقام های رسمی دیگر کشور چه پیامی را به همراه دارد. در برابر دشمن باید صدای واحد داشته باشیم!

پیش از این نیز منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل در تماس با حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان بار دیگر دعوت رسمی پاکستان برای ملاقات وی از اسلام آباد را مطرح نمود اما پاسخی به آن داده نشد.

دولت پاکستان چند روز پیش در پی انتقادهای حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان از نقش منفی این کشور در فرایند صلح دولت کابل و طالبان، تماس های رسمی با او را متوقف کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفر رئیس مجلس افغانستان به پاکستان در میان تنش های لفظی کابل-اسلام آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رئیس مجلس افغانستان به پاکستان در میان تنش های لفظی کابل-اسلام آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید