علت ممنوعیت استفاده از تلویزیون های سطح بالا در اروپا چیست؟

به گزارش بابا آب داد، اتحادیه اروپا میخواهد بنا به دلایل مربوط به مصرف انرژی، استفاده از بسیاری از تلویزیون های سطح بالا را در سال 2023 ممنوع کند.

علت ممنوعیت استفاده از تلویزیون های سطح بالا در اروپا چیست؟

از مارس 2023 بسیاری از تلویزیون های سطح بالا ممکن است در اتحادیه اروپا (EU) ممنوع شوند، به گونه ای که این ممنوعیت شامل مدل های بسیاری از مارک های اصلی می گردد و علت آن رتبه بندی تازه انرژی است که از مارس 2023 در کشور های اتحادیه اروپا اعمال می گردد.

در مارس 2021، اتحادیه اروپا برچسب های انرژی خود را به روز کرد و بسیاری از مدل ها را به پایین ترین رتبه انرژی (G) انتقال داد. از مارس 2023، قوانین سختگیرانه تری اعمال خواهد شد، به گونه ای که این الزامات بر روی تلویزیون های 4K و تلویزیون هایی با کیفیت پایین تر که در سال 2021 در اروپا فروخته شده اعمال شده و اکنون، اتحادیه اروپا می خواهد این قوانین را روی تلویزیون های پرچمدار نیزاعمال کند.

الزامات انرژی اتحادیه اروپا

در حال حاضر، تلویزیون های OLED مجاز به مصرف انرژی کمی بیشتر از تلویزیون های LCD (LED، QLED، miniLED و غیره) هستند، در حالی که microLED و همه انواع تلویزیون های 8K از تعهد محدود کردن سطح مصرف برق معاف هستند، اما از اول مارس 2023، این استثنا ها حذف خواهند شد و طبق گفته اتحادیه اروپا نمایشگر الکترونیکی EEI مطابق با محدودیت های ارائه شده در جدول 1 نباید از حداکثر مصرف EEI (EEImax) تجاوز کند.

طبق گزارشی که در FlatpanelsHD منتشر شده است، اتحادیه اروپا می خواهد تلویزیون های 75 اینچی 8K کمتر از 141 وات در ساعت مصرف نمایند تا احتیاج EEI 0.9 محقق گردد و مصرف برق تلویزیون های microLED به احتمال زیاد بسیار بیشتر از مدل های 8K باشد.

در این گزارش آمده است که اروپا بازار بزرگی برای تلویزیون های رده بالا است، به طوری که محموله های تلویزیون 8K در سال 2022 حدود 400000 دستگاه تخمین زده می گردد و انتظار می رود 30 درصد از این تعداد به اروپا وارد گردد.

منبع: الیوم السابع

بابا آب داد فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "علت ممنوعیت استفاده از تلویزیون های سطح بالا در اروپا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت ممنوعیت استفاده از تلویزیون های سطح بالا در اروپا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید