درآمد یک و نیم میلیاردی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از بافت فرش

به گزارش بابا آب داد، مجید الهی راد گفت: مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی طی نیمه نخست امسال پیروز به کسب درآمد یک میلیارد و 500 میلیون تومانی از طریق دست بافته های خود شدند.

درآمد یک و نیم میلیاردی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از بافت فرش

به گزارش گروه استان های بابا آب داد از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در حاشیه بازدید از تولیدات و دست بافته های مددجویان با اشاره به بافت 450 مترمربع فرش و گلیم از طریق قالی بافان استان طی نیمه نخست امسال، گفت: بافت فرش، یک و نیم میلیارد تومان درآمد عاید بافندگان مددجوی این نهاد کرد.

بیشتر بخوانید

  • ساخت 45 واحد مسکونی برای ایتام خراسان شمالی

او در خصوص تولیدات و دست بافته های مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: کسب وکار های خانگی به نام یکی از راهکار های ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می شوند بر این اساس کمیته امداد استان هم در تلاش است بارونق طرح های قالی بافی در بین خانوار های تحت حمایت گام های مؤثری در توانمندسازی محرومان بردارد.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت : استفاده از ظرفیت 7 راهبر شغلی در جهت دهی به توسعه طرح های قالی بافی طی امسال در حال انجام است و این اقدام تأثیر بسزایی در افزایش درآمد افراد داشته است.

او به مجموع اقدامات حمایتی این نهاد در حوزه فرش اشاره کرد و اضافه نمود: طی نیمه نخست امسال بیش از 150 بسته لوازم موردنیاز قالی بافان بین کارآفرینان این حوزه توزیع شده است و همچنین به منظور حمایت از قالی بافان تحت حمایت، فرش های تولیدی آن ها بدون واسطه از طریق این نهاد به فروش می رسد.

او یادآور شد: برنامه ریزی در جهت احداث کارگاه های پرداخت و رنگ ریزی فرش و ایجاد فروشگاه های عرضه مواد اولیه در منطقه ها کم برخوردار ازجمله منطقه جرگلان در حال انجام است.

ه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درآمد یک و نیم میلیاردی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از بافت فرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد یک و نیم میلیاردی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از بافت فرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید