خبرنگاران شست وشوی مستمر دست ها راهی موثر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش بابا آب داد، ارومیه- خبرنگاران- مسوول کمیته اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شست وشوی مستمر دست ها راهی موثر برای پیشگیری از این بیماری است و مردم باید این کار را روزانه چندین بار و به طور مکرر برای پیشگیری انجام دهند.

خبرنگاران شست وشوی مستمر دست ها راهی موثر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

علی احمد آقاپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار بابا آب داد اضافه نمود: اگر دست ها به وضوح آلوده است، باید به طور مداوم با آب و صابون مایع و با دستمال مرطوب الکلی شست وشو و تمیز شوند.

وی اضافه نمود: بر این مبنا دست های خود را پس از سرفه و عطسه کردن یا هنگام مراقبت از فرد بیمار با آب و صابون و یا دستمال الکلی تمیز نموده و از طرفی در هنگام سرفه و یا عطسه دستمال پس از استفاده در درون یک سطل دربسته قرار داده گردد.

وی اعلام کرد: شستن همه بخش های دست اعم از انگشت های 10گانه، بین انگشتان، کف 2 دست، پشت دست ها و انگشت های شست از جمله مهمترین کارهایی است که باید به آن توجه کرد.

مسوول کمیته اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود شستن مداوم دست ها، باید از دست زدن به چشم، بینی و دهان پرهیز نموده و زمانی که دارای نشانه های سرفه و تب هستیم باید به طور کامل از ارتباط با سایر افراد خودداری کنیم.

آقاپور، گفت: پس از شستن دست ها نیز باید آنها را با دستمال خشک نموده و دستمال را در سطل زباله قرار دهیم.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، 11 هزار و 364 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، 514 نفر جان خود را از دست داده اند.

در آذربایجان غربی نیز تا به امروز نتیجه 175 آزمایش در مورد ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، 6 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شست وشوی مستمر دست ها راهی موثر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شست وشوی مستمر دست ها راهی موثر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید