تساوی بارسلونا و سویا در دیداری مجذوب کننده و جنجالی، پیروزی یوونتوس مقابل کالیاری، برد پرگل آرسنال در لیگ کاپ انگلیس

به گزارش بابا آب داد، خبرگزاری خبرنگاران- سویا و بارسلونا در چارچوب ملاقاتی معوقه از هفته چهارم لالیگا مقابل هم قرار گرفتند که این ملاقات مجذوب کننده و جنجالی با تساوی یک بر یک به انتها رسید.

تساوی بارسلونا و سویا در دیداری مجذوب کننده و جنجالی، پیروزی یوونتوس مقابل کالیاری، برد پرگل آرسنال در لیگ کاپ انگلیس

به گزارش بابا آب داد، بارسلونا در نیمه اول عملکرد خوبی داشت اما این سویا بود که روی کرنر، نقطه ضعف همیشگی بارسلونا به گل اول رسید. اتفاق خوبی که تیم ژاوی رخ داد، گلزنی رونالد آرائوخو روی کرنر ارسالی عثمان دمبله بود که نگذاشت بارسلونا با شکست به رختکن برود. در نیمه دوم شرایط پایاپای دنبال شد تا لحظه ای که ژول کونده توپ را عمدا به جوردی آلبا کوبید و با کارت قرمز مستقیم دل سرو روبرو شد. پس از این اتفاق، لوپتگی تیمش را عقب کشید و کنترل توپ و میدان به بارسلونا رسید. بارسا به وسیله دمبله و گاوی تا آستانه باز کردن دروازه بونو پیش رفت اما این حملات بی نتیجه ماندند.

در ملاقاتی که کنترل آن در دست تیم ژاوی بود و سویا به خاطر باز نشدن دومرتبه دروازه اش خوش شانس بود، طی حملات بارسلونایی که انگار داشت در نیوکمپ بازی می کرد، خلا مسی کاملا حس شد. مسی بیشتر از هر تیم دیگری در طول دوران حرفه ای خود به سویا گل زده است اما کسی در خط حمله بارسلونا حضور نداشت تا یک بار، کاری را انجام دهد که مسی 38 مرتبه آن را انجام داده بود.

توضیح گل ها:

سویا 1-0 بارسلونا؛ پاپو گومز (32): راکیتیچ کرنر را به شکلی کوتاه به داخل محوطه جریمه ارسال کرد، گومز از راه رسید و با یه ضربه زمینی، دروازه تراشتگن را باز کرد.

سویا 1-1 بارسلونا؛ رونالد آرائوخو (45): این بار بارسلونا بود که از روی ضربه کرنر به گل رسید؛ کرنر ارسالی عثمان دمبله با پرواز و ضربه سری زیبا از سوی آرائوخو به گل تساوی بخش تبدیل شد.

- در سری آ ایتالیا، یوونتوس توانست کالیاری انتهای جدولی را شکست دهد اما همچنان ضعف های مهم این تیم پابرجاست؛ از مشکل در تمام کنندگی گرفته تا به دردسر افتادن در ضدحملات. در نیمه اول، یوونتوس چند فرصت خلق کرد که مویزه کین، هدف اصلی تبدیل موقعیت ها به گل بود؛ پس از دو فرصت سوزی، در نهایت این مهاجم جوان ایتالیایی در اواخر نیمه دروازه کالیاری را گشود. کالیاری اغلب نیمه اول را به دفاع پرداخت و مدافعان بیانکونری معمولا در زمین حریف دیده می شدند.

در نیمه دوم، کالیاری دو فرصت جدی و خطرناک داشت؛ اولی را دالبرت در دهانه دروازه با بی دقتی خراب کرد و دومی، سیو عالی وویچک شزنی روی ضربه سر ژوائو پدرو بود که به نوعی نقطه عطف بازی را رقم زد. با این حال یوونتوس به بازی برگشت و در نهایت فدریکو برناردسکی با گلزنی، بازی بسیار خوب خود را تکمیل کرد و سه امتیاز بازی به حساب یووه واریز شد.

توضیح گل ها:

یوونتوس 1-0 کالیاری؛ مویزه کین 40`: سانتر برناردسکی از کانال مرکزی زمین، پس از برخورد به پای مدافع حریف به مویزه کین رسید و پس از تاثیر کوچک او روی توپ، دروازه کالیاری باز شد. ضربه مویزه کین خیلی دقیق نبود اما جای گیری را او در این صحنه می توان خوب تلقی کرد.

یوونتوس 2-0 کالیاری؛ فدریکو برناردسکی 83`: لو رفتن توپ در میانه زمین، یک ضدحمله خطرناک و سریع برای یوونتوس را پایه ریزی کرد. دیان کولوسفسکی با توپ پیشروی کرد و یک پاس مورب برای فدریکو برناردسکی ارسال کرد که وینگر ایتالیایی یووه از زاویه ای نسبتا تنگ با یک شوت خوب، دروازه کرانیو را فرو ریخت.

- توپچی های لندن با درخشش انکتیا به مرحله بعد لیگ کاپ رفتند. از مرحله یک چهارم نهایی لیگ کاپ انگلیس، آرسنال در خانه خود میزبان ساندرلند بود که این ملاقات با هت تریک ادی انکتیا با نتیجه 5 بر یک به سود آرسنال به انتها رسید. انکتیا که به ندرت در بازی های لیگ برای آرسنال به میدان می رود در این ملاقات مانند مسابقات قبلی حذفی کاملا معین کننده بود و توانست تیم آرتتا را به مرحله نیمه نهایی ببرد. گلزنی پاتینوی جوان نیز یکی از نکات برجسته این ملاقات بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تساوی بارسلونا و سویا در دیداری مجذوب کننده و جنجالی، پیروزی یوونتوس مقابل کالیاری، برد پرگل آرسنال در لیگ کاپ انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تساوی بارسلونا و سویا در دیداری مجذوب کننده و جنجالی، پیروزی یوونتوس مقابل کالیاری، برد پرگل آرسنال در لیگ کاپ انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید