با تعدادی از شگفت انگیزترین معادن نمک جهان آشنا شویم

به گزارش بابا آب داد، اگر شما را برای یک کنسرت موسیقی یا مراسم خاص در یک معدن نمک دعوت نمایند، چه حسی پیدا می کنید؟ جالب است بدانید معادن نمک بسیاری در دنیا وجود دارند که نه تنها در آنها کنسرت موسیقی برگزار می گردد، بلکه محلی برای جذب دنیاگرد و حضور افراد مختلف هستند. خیلی از جالب ترین معادن نمک دنیا برای درمان بیماری های تنفسی هم کاربرد دارند و شاید برایتان جالب باشد که داخل شگفت انگیزترین معادن نمک دنیا، کلی نور و چلچراغ و حتی کلیسای مذهبی وجود دارد. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را با تعدادی از عجیب ترین معادن نمک دنیا آشنا کنیم.

با تعدادی از شگفت انگیزترین معادن نمک جهان آشنا شویم

فهرست مطالب

معدن نمک ویلیچکامعدن نمک نیموکنمعدن آسهمعدن نمک پریدمعدن نمک توردامعدن نمک سوندرشوزنمعدن سولیگرسکمعدن نمک پولکویس- سییروزویسمعدن نمک خورا

معدن نمک ویلیچکا

این معدن نمک جالب که در شهر ویلیچکا واقع شده است، یکی از مکانهایی است که نه تنها ده ها مجسمه و چلچراغ عظیم در آن نصب شده اند، بلکه یک کلیسای مذهبی کوچک نیز در آن ساخته شده که قدمت زیادی هم دارد. گفته می گردد که در قرن سیزدهم، کلیسای جامع درون این مورد از شگفت انگیزترین معادن نمک دنیا ساخته شده و پرنسس کینگا هم در این کلیسا ازدواج نموده است.

معدن نمک نیموکن

این معدن نمک خاص در حدود پنج قرن است که ساخته شده و استفاده می گردد. عمق نیموکن نزدیک به هشتاد متر بوده و برای مردم بومی این منطقه کلمبیا بسیار سودآور هست. به غیر از اینکه این معدن نمک برای استخراج نمک هنوز استفاده می گردد، یکی از جاذبه های توریستی هم بحساب می آید. یک مجسمه هزار و ششصد کیلوگرمی در این مورد از جالب ترین معادن نمک دنیا واقع شده است که از نمک ساخته شده است.

این معدن دارای یک کلیسای جامع است که درونش چهارده معبد کوچک وجود دارند. این معابد به نشانه آخرین سفر مسیح مقدس ساخته شده اند. یک پارک تفریحی کوچک هم در این معدن وجود دارد که بخشهای مختلفش شامل موزه شوراب، تالار کنفرانس مناسبتی، آثار هنری مختلف و یک انبار هستند!

معدن آسه

این مورد از عجیب ترین معادن نمک دنیا دارای یک ورودی خشک و سرد است که به یک زیرزمین منتهی می گردد. با اینکه دولت آلمان از سال 2013 مشغول جابجایی صد و بیست هزار بشکه پوسیده در انتهای تونلهای این معدن است، اما این بشکه هایی که از سال 1965 در آن قرار گرفته اند، به راحتی قابل بیرون آمدن نیستند و جابجایی آنها بسیار خطرناک است.

معدن نمک پرید

عمق این معدن پر نمک حدود 160 متر بوده و حدود 3.1 کیلومتر هم طول این معدن است. این معدن دارای قدمتی 500 ساله بوده و هوایش برای تنفس بسیار سنگین است و فشار بالایی دارد. اما، اگر به آسم، برونشیت و بیماری های تنفسی دچار هستید، نفس کشیدن در آن به شما در درمان بیماری یاری می نماید. در این معدن از مجسمه، آثار هنری و کنسرت موسیقی خبری نیست و برای سلامتی بیماران استفاده می گردد.

معدن نمک توردا

مردم بومی این منطقه، سود زیادی از نمکهای استخراج شده از توردا برده اند و هنوز هم در حجره های غارمانندش نمکهای زیادی برای استخراج وجود دارند. یکی از این حجره های معروف به اتاق کریواک بوده که برای مردم محلی محبوب است. از سال 1881 دستگاهی ابتدایی برای استخراج نمک در این تالار نصب شد که در گذشته برای بالا بردن صخره های نمک از آن استفاده می شده است. دولت رومانی در سال 2010 با سرمایه گذاری پنج میلیون یورویی روی آن، درهای این معدن را به روی گردشگران باز کرد و این مکان تبدیل به یکی از معادن نمک عجیب در دنیا شد.

معدن نمک سوندرشوزن

این معدن نمک قدیمی در عمق 60 متری زمین واقع شده است و اگر یکی از مردم آلمان شما را به مسابقات دوچرخه سواری و کنسرت در یک معدن نمک دعوت کرد، بدانید که به سوندرشوزن دعوت شدید. گروه ملکه های عصر سنگی در سال 2008 یک کنسرت موسیقی در این معدن برگزار و باب این موضوع را باز کردند. این معدن برای نشست ها و بازدید گردشگران باز است.

معدن سولیگرسک

این معدن بخاطر داشتن هوای سنگین، برای درمان امراض تنفسی استفاده می گردد و سالیانه بیشتر از هفت هزار بیمار در آن درمان می شوند. میزان ناتریوم، کالیوم و یونهای منیزیم موجود در فضای معدن نمک سولیگرسک برای درمان برونشیت و آسم بی نظیر است.

معدن نمک پولکویس- سییروزویس

این معدن هنوز هم فعال است و سالیانه بالغ بر پانصد تن نمک از آن استخراج می گردد. این معدن صرفا دارای نمک نیست و در عمق 1200 کیلومتری آن، صدها تن مس و نقره واقع شده است. استخراج نمک در این معدن با منفجر کردن صورت می گیرد.

معدن نمک خورا

پاکستان دارای دومین معدن نمک عظیم دنیاست که اسکندر کبیر در حدود 320 سال پیش از میلاد مسیح آن را کشف کرد. این معدن نمک بیشتر ویژگی های دیگر معادن را به جز برگزاری کنسرت موسیقی دارد. بخشی از آن همچنان برای استخراج نمک فعالیت دارد. بخش دیگری از آن نیز یک محل گردشگری بوده که سالیانه بیش از 250 هزار نفر بازدیدکننده دارد. یک قطار برقی کوچک به همراه کلینیک درمانی بیماری های تنفسی و یک مسجد درونش ساخته شدند. ساختمان مسجد همه از نمک بوده و عبادت کردن در آن لذتی دوچندان دارد.

منبع: همگردی

به "با تعدادی از شگفت انگیزترین معادن نمک جهان آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از شگفت انگیزترین معادن نمک جهان آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید