آغاز رقابت بیش از 186 هزار داوطلب دکتری از فردا، اعلام دستورالعمل بهداشتی

به گزارش بابا آب داد، مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی (PH.D) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1401 امروز پنج شنبه پنجم اسفند ماه انتها می یابد.

آغاز رقابت بیش از 186 هزار داوطلب دکتری از فردا، اعلام دستورالعمل بهداشتی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه بابا آب داد، رقابت بیش از 186 هزار داوطلب دکتری سال 1401 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از صبح فردا جمعه ششم اسفند ماه جاری در 96 شهر ، 189 حوزه اصلی و 597 حوزه فرعی با به کارگیری 5 هزار و 905 سالن و کلاس بزرگ برگزار می شود.

فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8 صبح آغاز و درهای ورود به جلسه حوزه های برگزاری آزمون در ساعت 7:30 صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان می بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه 3 اسفندماه برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. متقاضیان آزمون ، برای شرکت در جلسه امتحان باید به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای (شامل نام خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) یا اطلاعات ثبت نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کدپیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس نشانی و زمان معین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

با توجه به شرایط فعلی به منظور رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و با هماهنگی وزارت بهداشت در هر سالن بطور میانه حدود 30 تا 32 داوطلب مستقر می شوند تا فاصله ایمنی و تمامی نکات بهداشتی و ضدعفونی کاملا رعایت شود.

سازمان سنجش آموزش کشور گفت؛ انتظار می رود برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های دیگر داوطلبان دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این آزمون را رعایت نمایند.

داوطلبان آزمون دکتری لازم است نکات زیر را به عنوان دستورالعمل بهداشتی این آزمون رعایت نمایند:

1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابند. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 6:30 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلبان است.

2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق سرانجامی موکول ننمایند.

3- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایند.

4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایند.

5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا سرانجام برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می باشد.

6- در زمان استقرار در محل جایگاه از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایند.

7- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایند.

8- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایند. درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده نمایند.

9- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایند.

10- در سرانجام آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن از طریق عوامل اجرایی همچنان بر جایگاه خود مستقر باشند. به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و در جلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل نمایند.

11- داوطلبان سعی نمایند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر جایگاه ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده نمایند.

12- چنانچه مبتلا به بیماری کرونا هستند در زمان ورود به حوزه برگزاری آزمون، (با ارائه رسید نتیجه آزمایش PCR) مسئولین حوزه را مطلع نمایند تا پیش بینی های لازم را در این خصوص به عمل آورند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آغاز رقابت بیش از 186 هزار داوطلب دکتری از فردا، اعلام دستورالعمل بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز رقابت بیش از 186 هزار داوطلب دکتری از فردا، اعلام دستورالعمل بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید