یاد شهرزاد در جدیدترین اثر کاشفی خوانساری

به گزارش بابا آب داد؛ سیدعلی کاشفی خوانساری در آخرین کتابش به نام یاد شهرزاد که در روزهای گذشته از سوی نشر چشمه به چاپ رسید، چهل خاطره، یادداشت و دلنوشته از چهل شاعر، داستان نویس، روزنامه نگار، قصه گو، کتابدار، تصویرگر، مترجم و هنرمند درباره قصه و قصه گویی را گردآوری کرده است.

یاد شهرزاد در جدیدترین اثر کاشفی خوانساری

یاد شهرزاد مجموعه ای از خاطرات و یادداشت هایی است که از عمق فرهنگ و سنت های ایرانی سربرمی آورد و مخاطب را به جهان کودکی و داستان هایی که سینه به سینه نقل شده و در خاطرات ما جان دارد، می برند.

در توضیح ناشر آمده که ما ایرانیان از هزاران سال پیش قصه پرداخته و قصه گفته و قصه شنیده ایم. ما ایرانیان همواره در دردها و غصه ها و تنهایی ها به دامان قصه ها پناه برده ایم.

کتاب شهرزاد سرشار از خاطراتی ناب، صادقانه، شیرین و خواندنی است که در کنار هم تصویری گویا و زیبا از تفکر، زندگی و آداب ایرانیان پیش روی می گذارند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

یکی بود، یکی نبود، غیر از خدا هیچ کس نبود... قصه که آغاز می شد، از زمین کنده می شدیم و به آسمان خیال پرواز می کردیم... چشم هامان، پر خواب بود اما نمی خوابیدیم و منتظر قصه بودیم..

مصطفی رحماندوست، افسانه شعبان نژاد، نوش آفرین انصاری، اسدالله شعبانی، محمدرضا شمس، جواد محقق، غلامرضا امامی، احترام برومند، داوود کیانیان، مهنوش مشیری، جعفر ابراهیمی شاهد، عباس جهانگیریان، گیتی خامنه و نصرالله حدادی از جمله نویسندگان قصه و یادداشت در این مجموعه به شمار می آیند.

کتاب یاد شهرزاد: چهل خاطره از قصه و قصه گویی نوشته سیدعلی کاشفی خوانساری، در 197 صفحه، در قطع رقعی، جلد شومیز و به همت نشر چشمه منتشر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "یاد شهرزاد در جدیدترین اثر کاشفی خوانساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاد شهرزاد در جدیدترین اثر کاشفی خوانساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید