پیش بینی 20 هزارتُن آبزی پروری قراردادی ماهی قزل آلا در دو سال آینده

به گزارش بابا آب داد، تهران (پانا) - پیش بینی می گردد آبزی پروری قراردادی در بخش ماهی قزل آلا ظرف دو سال آینده به 20 هزار تن برسد.

پیش بینی 20 هزارتُن آبزی پروری قراردادی ماهی قزل آلا در دو سال آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر بهبود و کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: اکنون 2 هزارتن آبزی پروری قراردادی تنها در بخش ماهی قزل آلا داریم.

عیسی گلشاهی اضافه کرد: انعقاد این قراردادها میان مزارع داخلی پرورش ماهی قزل آلا و برخی صادرکنندگان کشور و همچنین نمایندگانی از کشورهای خریدار اجرا شده است.

وی درباره امکان آبزی پروری قراردادی در خصوص سایر گونه های ماهی فراوری داخل نیز گفت: نمونه هایی از ماهیان پرورش یافته در دریا، ماهی سیبس استخرهای خاکی و میگو برای کشورهای مختلف ارسال شده که اگر مورد تایید قرار بگیرد وارد آبزی پروری قراردادی خواهند شد.

گلشاهی با بیان این که در آبزی پروری قراردادی، تکلیف فروش قبل از پرورش ماهی تعیین می گردد، اذعان داشت: از مزیت های آبزی پروری قراردادی این است که ماهی با کیفیت، کمیت، سایزبندی و نکات فنی مورد نظر خریدار، پرورش می یابد و در زمان تعیین شده در اختیارش قرار می گیرد و پرورش دهنده هم از فروش حجم تعیینی از محصول خود با قیمت تثبیت شده و در یک دوره زمانی تعیین اطمینان پیدا می نماید.

وی گفت: آبزی پروری قراردادی، شرایط صادرات آبزیان را دارای پشتوانه و قابل پیش بینی می نماید.

مدیرکل دفتر بهبود و کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران درباره دیگر مزیت های آبزی پروری قراردادی چنین اشاره نمود: این شیوه فراوری و فروش به برخی از مزارع پرورشی که ظرفیت خالی دارند و یا به دلایلی از جمله کمبود نقدینگی، کار پرورش ماهی انجام نمی دهند، یاری می نماید وارد عرصه فراوری شوند.

وی اذعان داشت: کشورهایی که متقاضی و خریدار ماهی قزل آلای ما هستند یا نمی توانند وارد عرصه فراوری این گونه ماهی شوند و یا ورود آنان به این عرصه به کُندی پیش می رود و از این رو انتظار داریم طی چند سال آینده با توجه به مزیت های آبزی پروری قراردادی، فراوری یه این شیوه در کشور افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پیش بینی 20 هزارتُن آبزی پروری قراردادی ماهی قزل آلا در دو سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی 20 هزارتُن آبزی پروری قراردادی ماهی قزل آلا در دو سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید