سفر با کوله پشتی چه تاثیرات خوبی بر زندگی ما دارد؟

به گزارش بابا آب داد، مطالعه ای تازه اثبات نموده است که سفر طولانی با کوله پشتی می تواند تاثیرات جالبی روی شما، زندگی و کارتان داشته باشد.

سفر با کوله پشتی چه تاثیرات خوبی بر زندگی ما دارد؟

آیا تا به امروز این رویا را در فکر خود داشته اید که زندگی واقعی خود را برای مدتی رها کنید و با یک کوله پشتی، آغاز به گشت و گذار در سراسر دنیا کنید؟ شاید شما فکر کنید که این یک کار احمقانه باشد، ولی تحقیقات نو نشان می دهند که سفر با کوله پشتی چیزی بیش از صرفا یک سرگرمی است. اینچنین سفری می تواند به شما مهارت های نوی بدهد که این مهارت ها حتی می توانند در زندگی و کار شما نیز سودمند باشند.

در مطالعه ای که نتایجش در ژورنال تراول ریسرچ (Travel research) منتشر شد، تاثیرات سفر با کوله پشتی روی بیش از 470 نفر با اصالت غربی و بعلاوه چینی مورد آزمایش نهاده شد. در این مطالعه این نتیجه حاصل شد که سفر با کوله پشتی تاثیر مثبتی بر اعتماد به نفس عمومی افراد داشته و بعلاوه آن ها احساس می نمایند که بسیار سودمند هستند و می توانند مسائل را خودشان حل نمایند.

استرالیایی ها، اروپایی ها و آمریکایی هایی که با کوله پشتی سفر می کردند، در مجموع بیشترین تاثیرات مثبت را از سفرهایشان دریافت نموده بودند. آن ها این چنین گزارش دادند که این تاثیرات مثبت را در سطح کلی تعدیل احساسات و باور به قابلیت های خود دیده اند. این قضیه به نوبه خود باعث افزایش سطح اعتماد به نفس در این افراد شده است.

در مجموع، 91 درصد از آزمایش شوندگان گفتند که توانایی آن ها در شناسایی و حل مسائل بیشتر شده است. 80 درصد از آزمایش شوندگان اطمینان بیشتری داشتند و 60 درصد از آن ها نیز بر این عقیده بودند که در حال حاضر می توانند هم زمان و هم پول را خیلی بهتر از قبل مدیریت نمایند. بنا به گزارش های مسافران کوله پشتی دار چینی، تفاوت های کمتری در آن ها حاصل شده بود که این احتمالا می تواند ناشی از اختلافات فرهنگی آن ها باشد.

در حالی که چینی ها افزایشی را در توانایی های خودشان گزارش می کردند، محققان یافتند که تفاوت در دنیا بینی آن ها منجر به این شده که اعتماد به نفس آن ها کاهش یافته است. با این حال، اطمینان و اعتماد به توانایی های خودتان، اعتماد به نفس فرد را از طرق دیگری نیز می تواند افزایش دهد.

پروفسور هوانگ (Huang) از اعضای تیم محققان در این آزمایش در مصاحبه با ABC این چنین گفته که مطالعه آن ها این حقیقت را تقویت نموده است که سفر با کوله پشتی و در حالت کلی طولانی کردن سفر، می تواند به توسعه و تکامل مهارت های زندگی و ایجاد اثرات مثبت و بادوام یاری کند.

این اتلاف زمان یا اتلاف پول نیست، بلکه یک سرمایه گذاری ارزشمند است. شما می توانید اعتماد به نفس خود را پرورش دهید و بعلاوه حس تاثیرگذار بودن را که در محیط کاری برایتان بسیار مهم است، در خود افزایش دهید. ما بر این اعتقاد هستیم که وقتی مردم به نقاط مختلف دنیا سفر می نمایند، خصوصا هنگامی که در حال سفر در خارج از منطقه آسایش فرهنگی خود هستند، چیزهای نو و متفاوتی را خواهند دید و این تفاوت ها به آن ها دورنما و نگرش متفاوتی را خواهند بخشید.

اگر شما نیز با خواندن این مقاله به فکر این افتاده اید که با یک کوله پشتی به سفری طولانی و متفاوت بروید، حتما برنامه ریزی خوب از یادتان نرود.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "سفر با کوله پشتی چه تاثیرات خوبی بر زندگی ما دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با کوله پشتی چه تاثیرات خوبی بر زندگی ما دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید